حزب کمونیست کارگری ایران -کارگران حکومت شلاق را به زیر خواهند کشید! در اقدامی جنایتکارانه، جمهوری اسلامی ۱۷ کارگر را شلاق زد!

کارگران حکومت شلاق را به زیر خواهند کشید!
در اقدامی جنایتکارانه، جمهوری اسلامی ۱۷ کارگر را شلاق زد!

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در اقدامی گستاخانه و وحشیانه برای ۱۷ کارگر معدن طلای “آق دره” تکاب در استان آذربایجان غربی حکم شلاق صادر کرد و این احکام در روزهای گذشته اجرا شد. جرم کارگران اعتراض به اخراج آنها، شاکی کارفرمای مفتخور شرکت پویا زرکان، یپمانکار اصلی معدن و مزدوران حراستی، صادر کننده حکم دستگاه جنایت قضایی حکومت بر اساس قوانین قصاص حکومت اسلامی است.

اعتراض کارگران به دیماه سال ۹۳ برمیگردد زمانی که ۳۵۰ کارگر معدن با پایان یافتن قرارداد کاری اخراج میشوند و روز شش دیماه دست به تجمع اعتراضی گسترده میزنند. ماموران حراست به کارگران حمله میکنند. یکی از کارگران بدلیل بیکاری و برخورد توهین آمیز حراستی ها همان شب دست به خودکشی میزند. کارفرمای بیرحم و مفتخور و حراستی های مزدور علیه ۱۷ نفر از کارگران شکایت میکنند و دستگاه قضایی حکومت، طبق معمول جانب کارفرما را میگیرد و کارگران را به جرم اغتشاش و “توهین به نگهبان شرکت”، “تخریت تابلوی شرکت” به ۳۰ تا ۱۰۰ ضربه شلاق و زندان و جزای نقدی و زندان محکوم میکند. حکم زندان کارگران با گذشت! شاکی بخشیده میشود و جزای نقدی و شلاق اجرا میشود.

همین یک نمونه برخورد با کارگران توسط حکومت کثیف اسلامی برای حکم سرنگونی آن توسط کارگران و مردم کافی است. کارگر به زندگی زیر خط فقر محکوم شده است، حق اعتراض ندارد و حتی وقتی به حکم اخراج خود اعتراض میکند با شلاق مواجه میشود. این اقدام به تنهایی هم ماهیت جنایتکارانه جمهوری اسلامی و سیستم قضایی و قوانین قصاص و نظام سرمایه داری حاکم بر این کشور را در معرض دید همگان میگذارد و هم ماهیت ارتجاعی اصلاح طلبان حکومت را بیشتر عیان میکند. در این سیستم، کارفرما و حراستی هایی که عامل مستقیم خودکشی کارگر این معدن شدند مجرم نیستند. کارگری که اعتراض میکند مجرم است. در این سیستم، قانونی که به کارفرما حق میدهد دستمزد یک چهارم خط فقر به کارگر بدهد محترم است اما اعتراض به کارفرما و اخراج و دستمزدهای زیر خط فقر جرم محسوب میشود. در یک کلام کارگر معترض به جهنمی که به او تحمیل کرده اند همیشه مجرم است و کارفرما و جیره خواران حراستی شاکی هستند و با اتکا به قوانین حکومت کارگر را به دادگاه میکشانند.

کل این نظام و سیستم قضایی و بردگی سرمایه داری را باید در هم کوبید. کل این حکومت با تمام دم و دستگاه سرکوبش باید به زیر کشیده شود. کل این حکومت و قوانین متحجرانه و قرون وسطایی اش باید به گور سپرده شود.

این اقدام جنایتکارانه حکومت باید با اعتراض قاطعانه کارگران و تشکل های کارگری در سراسر کشور و با اعتراض سازمان های کارگری و افکار عمومی در سراسر جهان پاسخ بگیرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۵ مه ۲۰۱۶
Avsnitt för bifogade filer