حزب کمونیست کارگری ایران – کارگران به استقبال اول مه میروند جند گزارش از برگزاری اول مه در ایان

کارگران به استقبال اول مه میروند

مراسم کارگران در پارک چیتگر کرج

به رسم و سنت هر ساله جمعه هفته قبل از ۱ماه مه به پاس گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر مراسمی در پارک جهان نمای کرج در ساعت ۹ صبح برگزار شد. در این تجمع تعدادی از فعالین تشکلهای کارگری از جمله اتحادیه آزاد، سندیکای نقاشان البرز، کارگران ساختمانی مریوان و فعالنی از کانون نویسندگان ایران شرکت داشتند. در این مراسم قطعنامه مشترک ٦ تشکل کارگری توسط پروین محمدی خوانده شد. بدنبال آن قطعنامه های دیگری نیز که توسط تشکل های کارگری منتشر شده است قرائت گردید. مراسم با شعر و سرود با هم خوانی تمام کارگران به پایان رسید.

تجمع کنندگان سپس به کارگران کوهنورد ایران خودرو که در حسن آباد کرج بودند پیوستند و دسته جمعی به خواندن شعر و سرود و به رقص و شادی پرداختند و با سرود انترناسیونال مراسم را پایان دادند.

حاضرین در این تجمع تصمیم گرفتند روز دوازدهم اردیبهشت به مناسبت روز جهانی کارگر همراه با معلمان در مقابل مجلس تجمع کنند.

راهپیمایی کارگران در سنندج
امروز جمعه ۸ اردیهبشت جمعی از زنان و مردان کارگر و تعدادی از فعالین کارگری از جمله از کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و اتحاديه ازاد کارگران ایران با راهپیمایی در خیابان های این شهر به استقبال روز جهانی کارگر رفتند.

طبق گزارشی که کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری منتشر کرده این راهپیمایي از میدان گاز شهر سنندج شروع شد و تا میدان کوزه به شان ادامه یافت. در طول مسیر راهپيمايي صدها کارت پستال به مناسبت اول مه و همچنین بیانیه و قطعنامه اول ماه مه که از طرف چند تشکل کارگری منتشر شده بود در میان حاضرین توزیع شد که مورد استقبال گرم جمعیت قرارگرفت. چند خودرو از نیروهای امنیتی و دهها نفر از ماموران اداره اطلاعات در طول مسیر حضور داشتند. یکی از نیروهای لباس شخصی قصد اخلال و دستگیری یکی از شركت كنند گان در مراسم را داشت که با مقاومت حاضرين روبرو شد و موفق به دستگیری او نشد. این همایش در مسیر تعیین شده با نظمی خاص و در میان شور و شوق حاضرین و کف زدن ها به پایان رسید.

حزب کمونیست کارگری ایران به شرکت کنندگان در این مراسم ها درود میفرستد و کارگران و مردم آزاده در سراسر کشور را فرامیخواند هرچه گسترده به استقبال اول مه روز جهانی کارگر
بروند.