حزب کمونیست کارگری ایران – چند اعتراض کارگری

کارگران پلی اکریل اصفهان پس از چندین بار تجمع، در خیابان های اصفهان راهپیمایی کردند
کارگران قند یاسوج هشت روز است در اعتصاب به سر میبرند
کارگران آلومینیوم المهدی هرمزگان دست به تجمع زدند
کارگران بازنشسته نیشکر هفته دومین تجمع خود را برگزار کردند
کارکنان شرکت گروه ملی فولاد تجمع کردند

کارگران پلی اکریل شش ماه دستمزدشان توسط کارفرما بالا کشیده شده است. به امام جمعه مراجعه کردند و سپس فرماندار به میان آنها آمد و حرفهای تکراری زد و کارگران دست به راهپیمایی در خیابان های اصفهان زدند تا توجه مردم را به اعتراض بحق خود جلب کنند.
مدیریت کارگران گروه ملی صنعتی پس از سه بار تجمع کارگران، پرداخت طلب هایشان را به افزایش تولید مشروط کرده است. یعنی هم طلب کارگران را بالا کشیده اند و هم از آنها میخواهند کار بیشتری بکنند. طبق گزارشات مقامات در گروه ملی فولاد اختلاس کرده اند و حاضر به پرداخت طلب کارگران نیستند.
کارگران قند یاسوج دستمزد مهر، آبان و آذر امسال و مزایای مزدی سالهای ۹۳ و ۹۴ را طلب دارند و در اعتراض به این وضعیت ۸ روز است دست به اعتصاب زده اند.
کارگران المهدی هرمزگان چند سال است مبارزات سرسختانه ای را علیه اخراج ادامه میدهند. روز ۸ دیماه کارفرما مانع ورود ۲۳۰ نفر از کارگران به کارخانه شد و کارگران دست به تجمع زدند.
تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات بازنشستگی آنها است. ۲۰۰ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه که از اسفند ۹۴ تاکنون بازنشسته شده اند مطالبات بازنشستگی آنها پرداخت نشده است.

اینها گوشه ای از اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگران است که هر روزه در سراسر کشور جریان دارد.

هرکدام از این اعتراضات میتواند با حضور خانواده های کارگری، تحصن در مراکز شهرها و جلب حمایت مردم، به اعتراضات قدرتمندی تبدیل شود. کارگران در هزاران مرکز کارگری با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم میکنند. تحصن کارگران و خانواده های آنها در مراکز شهرها میتواند به کانونی برای اعتراضات متحد کارگران مراکز مختلف و کارگران و جوانان بیکار تبدیل شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۹ دیماه ۱۳۹۵، ۲۹ دسامبر ۲۰۱۶