حزب کمونیست کارگری ایران-وحشیگری حکومت علیه کارگران اراک را محکوم کنید

وحشیگری حکومت علیه کارگران اراک را محکوم کنید

کارگران و مردم آزاده
دیروز و امروز ۲۸ و ۲۹ شهریور گارد ویژه جمهوری اسلامی به تجمع کارگران آذرآب اراک که در اعتراض به بالاکشیدن دستمزدهایشان تجمع کرده بودند با باتوم و گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی حمله کرد و عده ای را مجروح ساخت. جرم کارگران این است که به خیابان آمده بودند تا دستمزدهای خود را که به اندازه یک روز درآمد آیت الله ها و مدیران و مقامات حکومتی نیست مطالبه کنند. آمده بودند تا علیه نپرداختن سهم بیمه خود توسط کارفرما و برای تامین امنیت شغلی صدایشان را به گوش بقیه مردم برسانند و بیرحمانه مورد حمله اوباشان حکومت قرار گرفتند.

این بیشرمی و جنایت حکومت علیه کارگران را کل جامعه باید محکوم کند. نباید اجازه داد مشتی مفتخور که شغلی جز اختلاس و تحمیل فقر و بیحقوقی به اکثریت زحمتکش جامعه ندارند برای سر پا نگهداشتن حکومت منفور خود دست به هر جنایتی بزنند. دیروز کارگران نیشکر هفت تپه را مورد هجوم قرار دادند و دهها نفر از آنها را به بیدادگاه کشاندند، قبل از آن کارگران آق دره را به شلاق بستند و امروز سرکوبگران خود را سراغ کارگران اراک فرستادند. کارگرانی که بدلیل سرقت ماهها حقوق چندرغازشان حتی امکان تامین حداقل نیاز فرزندان محصل خود را در شروع سال تحصیلی ندارند. کارنامه این حکومت پر است از جنایت در حق کارگران از شلاق زدن آنها تا زندانی کردن رهبران کارگری و معلمان معترض. حکومتی که میلیارد میلیارد صرف هم پالکی های جنایتکارش در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین میکند و تمام سران و مقامات و آیت الله هایش کارنامه ای پر از دزدی میلیاردی دارند.

اعتراض کارگران اعتراض همه ما است و حمله به آنها حمله به همه ما است. کارگران رفاه و امنیت شغلی میخواهند، طب و تحصیل رایگان میخواهند، بیمه بیکاری میخواهند، آزادی اعتراض و اعتصاب و تشکل میخواهند، حرمت و منزلت میخواهند و اینها خواست های شما اکثریت مردم این کشور است. خواست های همه شما کارگران و معلمان و بازنشستگان است. خواست جوانانی است که نه کاری دارند نه بیمه ای به آنها پرداخت میشود. این صف قدرتمندتر از همیشه به میدان آمده است و نقش مهمی در پیشروی کل جامعه دارد. این صف شایسته حمایت همه مردمی است که قصد سرنگونی حکومت ننگین اسلامی را دارند.

با تمام قوا باید این صف را علیه اقلیت حاکم تقویت کرد. جنایت حکومت علیه کارگران نباید بی پاسخ بماند. از کارگران کلیه مراکز کارگری، از بازنشستگان و معلمان، دانشجویان و نویسندگان، هنرمندان پیشرو و ورزشکاران آزاده و از کلیه نهادهای مدافع حقوق انسان میخواهیم حمله به کارگران اراک را قاطعانه محکوم کنید و با خواست معرفی و محاکمه فرماندهان و مقاماتی که دستور سرکوب کارگران را دادند، همبستگی تان را با کارگران معترض آذرآب و هپکو در اراک تقویت کنید.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷