حزب کمونیست کارگری ایران-هزاران نفر از بازنشستگان دست به تظاهرات زدند

هزاران نفر از بازنشستگان دست به تظاهرات زدند

امروز ۱۹ آذر بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی از تهران و برخی شهرها در مقابل مجلس تجمع کردند و علیه دزدی و چپاول مقامات جمهوری اسلامی و علیه فقر و تبعیض و محرومیت شعار دادند و خواهان افزایش حقوق بالای چهار میلیون تومان، رفع تبعیضات و ایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم در تمام زمینه های مادی و معنوی شدند. به گفته بازنشستگان بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در تظاهرات پرشور امروز حضور داشتند. نیروی انتظامی خواست با ایجاد دیوار گوشتی مانع حرکت آنها به طرف مجلس شود اما بازنشستگان بسرعت این مانع را پشت سر گذاشتند و نه تنها در پیاده رو بلکه در خیابان مقابل مجلس هم تجمع کردند، اوباش مجلس و نیروی انتظامی را هو کردند و اعلام کردند که کوتاه نمیاییم. این بزرگترین تجمع بازنشستگان در ۹ ماه اخیر بود.

نیروی انتظامی با بلندگو مدام میخواست که بازنشستگان متفرق شوند اما بازنشستگان حدود ۵ ساعت در مقابل مجلس شعار دادند: دولت مجلس بس است فریب ملت، یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه، فریاد فریاد از اینهمه بیداد، معیشت منزلت حق مسلم ماست، اینهمه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی، خط فقر ٤ میلیون حقوق ما یک میلیون. با پلاکاردهای متعددی نیز در دست بازنشستگان دیده میشد: تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم و ما خواهان ایجاد امکانات عادلانه برای همه و در تمام زمینه های مادی و معنی هستیم. هر کدام از نمایندگان مجلس که در مقابل بازنشستگان عبور میکرد هو میشد و معلمان با اشاره به مجلسیان شعار میدادند پلیس برو دزد رو بگیر و یا حقوق بازنشسته زیر عبا است امروز و بدینوسیله نمایندگان مفتخور مجلس را تحقیر کردند و بعنوان دزد و اختلاس گر علیه شان شعار دادند. نیروی انتظامی چندین بار به جمعیت حمله کرد و برخی را مورد ضرب و شتم قرار داد اما با هو کردن بازنشستگان مجبور به عقب نشینی شد. علاوه بر نیروی انتظامی که تعدادشان خیلی زیاد بود، تعداد زیادی از اوباش لباس شخصی نیز حضور داشتند اما نتوانستند مانع حرکت بازنشستگان و شعارهای تند آنها علیه حکومت و مقامات حکومت شوند.

در قسمتی از تظاهرات که مالباختگان نیز به بازنشستگان ملحق شده بودند، افراد معدودی الله اکبر سر دادند تا تصویر زننده ای از تظاهرات بدهند که این شعار کریه با شعارهای دیگر جمعیت خفه شد.

در تجمع امروز تهران، بازنشستگانی از شهرهای دیگر از جمله تعداد قابل توجهی از بازنشستگان فولاد نیز حضور داشتند. همزمان در همدان و اصفهان بازنشستگان دست به تجمع زندند و همبستگی شان را با تجمع امروز تهران اعلام کردند. لازم به توضیح است که بازنشستگان فولاد اصفهان در تجمع امروز خود اعلام کردند که فردا نیز به تجمع خود ادامه خواهند داد.

اعتراضات پی در پی بازنشستگان در تهران و شهرستانها، اعتصابات وقفه ناپذیر کارگری از جمله اعتصاب و حرکت تند کارگران نیشکر هفت تپه و تجمعات باشکوه و گسترده دانشجویان در دانشگاههای مختلف فضای سیاسی و رادیکال جامعه را بخوبی نشان میدهد. اعتراضات و نفرت و نارضایتی و همبستگی میان مردم چنان گسترده و عمیق است که جمهوری اسلامی قادر به جلوگیری از اعتراضات و اعتصابات نیست. وقت آن است که از فضایی که به قدرت این اعتراضات ایجاد شده، برای متشکل شدن استفاده کنیم و همه جا تشکل های خود را ایجاد کنیم و با قدرت بیشتری دزدان و جنایتکاران حاکم را در همه زمینه ها عقب برانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷