حزب کمونیست کارگری ایران -معلمان بازنشسته در مقابل مجلس تجمع کردند!

معلمان بازنشسته در مقابل مجلس تجمع کردند!
معلم بیدار است از اختلاس بیزار است!‌

بنا به گزارشی که به حزب رسیده است، امروز ۲۲ تیرماه حدود ۳۰۰ نفر از معلمان بازنشسته از تهران، کرج، استان کهکیلویه و بویر احمد و تعدادی از معلمان پیش دبستانی ساری بهمراه معلمان شاغل از ساعت ده صبح تا یک ونیم بعدازظهر دست به تجمع زدند، شعار دادند، بنرها و پلاکاردهای خود را به اهتزاز درآوردند، مجلسیان را هو کردند و از حمایت گرم مردم برخوردار شدند. معلمان اعلام کردند که باز هم میاییم.

معلمان بازنشسته شعار میدادند: منزلت معیشت حق مسلم ماست، بیمه رایگان حق مسلم ماست، حقوق ما ریالیه خرج ما دلاریه، خط فقر سه میلیون حقوق ما یه میلیون، سی سال تدریس منزلت نداریم، سی سال تدریس معیشت نداریم، معلم بیدار است از تبعیض بیزار است، معلم بیدار است از اختلاس بیزار است، نظام هماهنگ اجرا باید گردد. وقتی یکی از گاردهای جلوی مجلس میخواست گوشی یکی از معلمان را که در حال عکس گرفتن بود بگیرد، تعدادی از معلمان یک صدا علیه او شعار دادند و مانع این کار شدند. وقتی یگان ویژه را با ون آوردند معلمان شعار دادند «یگان ویژه آمده برای معلم آمده!». معلمان این بار مصمم تر از گذشته و خشمگین تر شعارها را با دست زدن تکرار میکردند و این تاثیر زیادی در محیط داشت و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب میکرد. در همان محدوده جلوی مجلس معلمان راهپیمایی کوتاهی کردند و شعار میدادند و دست میزدند. وقتی معلمان می خواستند از میله های جلوی مجلس خود را به داخل مجلس برسانند یگان ویژه و گارد مجلس معلمان جلوی صف را هول دادند که پای یکی از معلمان لای میله آهنی گیر کرد. ولی معلمان کوتاه نیامدند و با شعار مطهری، پزشکیان ملاقات ملاقات خواهان ملاقات حضوری شدند. وقتی آخوندی از جلوی معلمان عبور کرد و وارد مجلس شد معلمان او را هو کردند. در آخرین لحظات نماینده رژیم از ارومیه از ساختمان مجلس بیرون آمد و آنطرف میله ها شروع کرد به صحبت کردن و به ترکی گفت که اونی که اون دفعه به من توهین کرد را گرفتم انداختمش زندان و معلمان یک صدا او را هم هو کردند.

هیچ مسئولی در جمع معلمان حاضر نشد و معلمان با شعار باز دوباره میاییم، میریم و برمیگردیم از مقابل مجلس گذشتند و در حالیکه شعار میدادند به طرف مترو بهارستان حرکت کردند. این مسافت را نیز با دادن شعارهایی چون معلم بیدار است از تبعیض بیزار است، معلم بیدار است از اختلاس بیزار است و شعارهای دیگر راه پیمایی کردند. سپس در مقابل مترو بهارستان حدود ده دقیقه شعارهای خود را تکرار کردند که توجه مردم به آنها جلب شد. تعدادی از مردم شعارهای معلمان را تکرار میکردند و عکس و فیلم می گرفتند. معلمان بازنشسته حتی وقتی داخل مترو میشدند روی پله برقی شعار میدادند و دست میزدند و داخل مترو هم به شعار دادن ادامه دادند و اینبار مسافران مترو شعارهای آنها را تکرار میکردند و یا دستانشان را به علامت پیروزی برای معلمان بالا میبردند.

حرکت امروز معلمان بازنشسته نشانه عزم جزم معلمان و روحیه مصمم آنها برای تداوم مبارزه است. حزب کمونیست کارگری کلیه معلمان اعم از بازنشسته و شاغل، پیمانی و رسمی و خانواده های آنها را فرامیخواند که وسیعا از خواست های بازنشستگان حمایت کنند و در حرکت های اعتراضی آنها شرکت کنند. حزب مردم حق طلب را به حمایت از معلمان و بازنشستگان فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ تیرماه ۱۳۹۵، ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۶