حزب کمونیست کارگری ایران-معلمان بازنشسته باز هم دست به تجمع زدند

معلمان بازنشسته باز هم دست به تجمع زدند

امروز ۲۸ دیماه معلمان بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند و با پلاکاردهایی که در دست داشتند و با سر دادن شعار به حقوق های ناچیز خود در مقابل حقوق های نجومی مقامات اعتراض کردند و خواهان افزایش حقوق، یکسان سازی حقوق ها با سایر بازنشستگان و درمان رایگان شدند. در این تجمع که بر اساس فراخوانی از قبل سازمان داده شده بود، معلمان با شعار خط فقر سه میلیون حقوق ما یک میلیون خواهان حقوق بالای خط فقر شدند.

اعتراضات معلمان بازنشسته از ششم مهر امسال وارد فاز تازه ای شده است. روز شش دیماه هزاران معلم بازنشسته در نزدیک به بیست شهر همزمان دست به تجمع زدند و خواست های فوری خود را اعلام کردند. بدنبال آن روز ۲۶ دیماه و سپس روز ۱۴ آذر دست به تجمع زدند و بر خواست های خود پافشاری کردند. یک نقطه قدرت اعتراضات بازنشستگان نقش فعال زنان بازنشسته است. در تجمع ۲۶ مهر معلمان شعار میدادند: اگه صندوق خالیه اینهمه دزدی چیه، اگه صندوق خالیه اینهمه اختلاس چیه. و در تجمع ۱۴ آذر شعار میدادند معلم زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد. در این تجمع بازنشستگان اعلام کردند چنانچه مشکلاتشان حل نشود دوباره برمیگردند و امروز ۲۸ دیماه به خیابان برگشتند و با خشم و نفرت از وضعیتی که حکومت اسلامی برای آنها ایجاد کرده است باز هم اعلام کردند که تا خواست های آنها برآورده نشود به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

تجمعات پی در پی معلمان بازنشسته، طومار ۱۲۰ هزاری کارگران نفت، تجمعات مکرر بازنشستگان فولاد و اعتصابات هرروزه و طولانی مدت کارگران و اعتراضات معلمان و سایر اعتراضاتی که توسط مردم به جان آمده در شهرهای مختلف برپا میشود، فضای جدیدی از گسترش اعتراضات توده ای و هم سرنوشتی و اتحاد میان توده های میلیونی مردم را به نمایش میگذارد. هرچه مردم بیشتر متحد میشوند حکومتیان بیشتر به جان هم می افتند و تشتت و بحران شان عمیق تر میشود و بی آبرویی شان بیشتر عیان میشود. فضا بیش از هر زمان برای اعتراضات قدرتمند و سراسری و متشکل شدن کارگران و مردم محروم و به جان آمده آماده تر شده است.

پیش به سوی اعتراضات گسترده و سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ دیماه ۱۳۹۵، ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer