حزب کمونیست کارگری ایران – مسکن مناسب حق مسلم ماست

مسکن مناسب حق مسلم ماست

کارگران شرکت واحد و خانواده های شان دست به تجمع زدند

طبق گزارش سندیکای شرکت واحد، از ساعت ۱۰ صبح امروز صدها نفر از کارگران واحد همراه با خانواده های خود در مقابل شهرداری تهران در خیابان بهشت دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان رفع فوری مشکل مسکن و در واقع تحویل مسکن های خود که ۷۰ درصد هزینه آنرا از سالها قبل پرداخت کرده اند، شدند. کارگران در این تجمع پرشور که اعضای خانواده ها و از جمله فرزندان نوجوان شان نیز در آن حضور داشتند شعار دادند، بی توجهی به خواست های بحق خود را محکوم کردند و اعلام کردند تا زمانی که به خواست آنها رسیدگی نشود دست از اعتراض برنخواهند داشت. مدیریت شرکت واحد در حرکتی توطئه گرانه، ساعت کاری امروز رانندگان را بالا برد تا رانندگان نتواند به این تجمع اعتراضی بپیوندند.

«اعتصاب یادت نره» یکی از شعارهای کارگران بود که از این طریق اعتصابات باشکوه و قدرتمند خود در سالهای گذشته را به قالیباف و سایر مقامات شهرداری تهران یادآوری میکردند. «مسکن مناسب حق مسلم ماست»، «کارگران بیدارند از حق کشی بیزارند»، «قالیباف قالیباف امروز و فردا نکن مشکل ما را حل کن»، «کارگرا درد دارن مشکل مسکن دارن»، «خصوصی رو رها کن فکری به حال ما کن» از دیگر شعارهای کارگران بود. سندیکای کارگران واحد در فراخوان خود خطاب به کارگران شرکت واحد اعلام کرده بود که تنها راه نجات از مستاجری و خانه بدوشی و رسیدن به مطالبات بحق خود، اتحاد و پیگیری است. در این فراخوان گفته شده بود که کارگران از سال ۹۰ منتظر تحویل خانه هایی هستند که ۷۰ درصد مبلغ آنرا پرداخت کرده اند اما شهرداری خانه ها را نیمه تمام گذاشته و کارگران مجبور به پرداخت اجاره بهای سنگینی هستند که مرتبا در حال افزایش است. کارگران هشدار داده بودند که دیگر پاسخگوی هزینه های بالای اجاره مسکن نیستند و تا حل نشدن مشکل مسکن دست ازاعتراض و دادخواهی برنخواهند داشت و اگرهرچه زودتر نسبت به حل این معضل اقدام نشود عواقب آن به عهده مدیریت شرکت واحد و مسئولین تعاونی مسکن خواهد بود.

خواست مسکن در کنار خواست تحصیل رایگان، طب رایگان و افزایش حقوق بالاتر از خط فقر که از جانب معلمان و بسیاری از کارگران و بازنشستگان مطرح میشود روزبروز طیف های بیشتری را در بر میگیرد و به خواست های عمومی مردم تبدیل میشود. حضور خانواده های کارگران در تجمعات اعتراضی پدیده فوق العاده مهم و حیاتی و رو به رشدی است که باید به کلیه مبارزات کارگران و معلمان در سراسر کشور گسترش یابد. این یکی از کلیدی ترین راه های توده ای کردن و سراسری کردن مبارزات و فلج کردن حکومت در مقابل مردم است.

مسکن، تحصیل و طب سه معضل بزرگ کارگران و اکثریت مردم است که با توجه به حقوق های چند بار زیر خط فقر فشار غیر قابل تحملی به اکثریت جامعه وارد میکند. و این در حالی است که حقوق های مدیران و مقامات دولتی و دزدی های میلیاردی حکومتیان و عوامل آنها سر به فلک میزند و موجب تشدید خشم و اعتراض عمومی مردم شده است.

از کارگران واحد و خواست بحق آنها باید قاطعانه حمایت کرد. بی مسکنی و اجاره های سنگین و حقوق های ناچیز میلیون ها نفر از مردم را به حاشیه های شهرها با کمترین امکانات رانده است. خواست تامین مسکن مناسب برای همه مردم و خواست های طب و تحصیل رایگان و افزایش حقوق بالای خط فقر را به پرچم مبارزات خود در سراسر کشور تبدیل کنیم و هرچه بیشتر متحد و متشکل برای تحقق این خواست ها به میدان بیاییم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲ اوت ۲۰۱۶