حزب کمونیست کارگری ایران -مردم در سراسر کشور از آتش نشانان تجلیل کردند

مردم در سراسر کشور از آتش نشانان تجلیل کردند

یک روز پس از فاجعه ساختمان پلاسکو که به جان باختن تعدادی از مردم و تعداد قابل توجهی از آتش نشانان منجر شد، مردم در سراسر کشور با جمع شدن مقابل مراکز آتش نشانی و یا در برخی پارک ها و میدانها و در حالیکه گل و شمع در دست داشتند، یاد جانباختگان را گرامی داشتند و قدردانی عمیق خود را از کارگران آتش نشانی اعلام کردند.

هزاران نفر از مردم در سراسر کشور، در تهران و مشهد و اصفهان، زنجان و آبادان، اردبیل و ارومیه، خوی و کرمان و اراک و بجنورد، تربت حیدریه و خراسان رضوی، کلاردشت، لاهیجان، اراک، مریوان و ماکو، رشت و کرمانشاه، هشتگرد، شاهین شهر، سمنان و پاوه و زابل و دهها شهر دیگر امروز با حرکتی مدرن و انساندوستانه، بدون اینکه به آخوندی اجازه دهند قرآن خوانی و روضه خوانی کند یاد جانباختگان خود را گرامی داشتند. معلمان و برخی تشکل های کارگری به آتش نشانان پیام دادند و پرستاران روز شنبه مراسمی به این مناسبت برگزار میکنند. دختران شین آباد نیز که چهار سال قبل قربانی ناامنی مدرسه شدند در پیام گرمی به آتش نشانان، به ناامنی مدارس و ساختمان پلاسکو اشاره کرده اند.

تجلیل از آتش نشانان یک حرکت سیاسی از جانب مردمی بود که مسببین فاجعه را میشناسند. این قدردانی از کارگرانی بود که بعلت بی مسئولیتی اقلیتی مفتخور و حاکمانی دزد و جنایتکار قربانی شدند. جمهوری اسلامی و صدا و سیمایش تبلیغی برای تجمعات مردم نکرد، امکاناتی برای این کار فراهم نکرد، حتی سعی کردند مردم را گمراه و پراکنده کنند و مردم اینها را میدانند و میبینند اما علیرغم این هزاران نفر در سراسر کشور جمع شدند تا ضمن تجلیل از قهرمانان خود، انزجار خود را نیز علیه دشمنان خود ابراز کنند.

هم آتش نشانها بلافاصله ارگانهای حکومتی و مشخصا قالیباف، این عنصر منفور و جنایتکار، را بعنوان قاتل همکاران خود نشانه گرفتند و خواهان استعفای او شدند و هم مردم میدانند که حکومت چپاول اسلامی مسئول اصلی و مستقیم تمام فجایعی است که هر روز در این مملکت رخ میدهد. تنها میلیاردها دلار در تهران خرج مقبره خمینی شده است. شهردار و شهرداری تهران نقشه ساختن ۸۰۰ مناره برای مساجد خالی از جمعیت را تدارک دیده است. هر هفته هزینه زیادی صرف نماز جمعه و تسهیل امکانات شرکت عوامل حکومتی در این مراسم های مذهبی و ضد مردمی میشود. اما هنوز حاضر نشده اند آتش نشانی را به سیستمی کارآ تر مجهز کنند تا در چنین مواقعی اینهمه انسان قربانی نشوند، و یا کار کارگران آتش نشانی را بعنوان کاری سخت و زیان آور به رسمیت بشناسند تا دستمزد هرچند ناچیزی به درآمد چند بار زیر خط فقر آنها اضافه شود. و امروز همه شواهد و مدارک نشان میدهد که درمورد ناایمنی این ساختمان فرسوده نیز آتش نشانی تهران بارها هشدار داده است اما منافع عده قلیلی سرمایه دار و اعوان و انصار حکومتی آنها اجازه نداد که فکری بحال این ساختمان و صدها و هزاران ساختمان فرسوده دیگر بکنند. اینها ورد زبان مردم است. فاجعه پلاسکو خشم و نفرت همگانی را علیه جمهوری اسلامی و آیت الله ها و مقامات دزد و جانی آن چندین برابر کرد.

حزب کمونیست کارگری فداکاری آتش نشانان را ارج مینهد، یاد کلیه آتش نشانان و مردمی که در این فاجعه جان باختند را گرامی میدارد و به خانواده آنها صمیمانه تسلیت میگوید. خشم و نفرت عمومی را باید به مبارزه ای متحد و یکپارچه برای سرنگونی حکومت اسلامی تبدیل کرد و جنایتکاران حاکم را در دادگاهی مردمی مورد محاکمه قرار داد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷