حزب کمونیست کارگری ایران-ماموران شهرداری یک دستفروش دیگر را به قتل رساندند مردم قم جنایت حکومت را با تظاهرات پاسخ میدهند

ماموران شهرداری یک دستفروش دیگر را به قتل رساندند
مردم قم جنایت حکومت را با تظاهرات پاسخ میدهند

در اعتراض به قتل جنایتکارانه مظفر عباسی توسط ماموران شهرداری که شب قبل در شهر قم اتفاق افتاد، صبح امروز ۲۲ مرداد دستفروشان و مردم خشمگین این شهر به خیابان آمدند و با شعار مرگ بر شهرداری به قتل این کارگر دستفروش اعتراض کردند و خواهان پاسخگویی مقامات شهرداری و دست اندرکاران جمهوری اسلامی شدند. تظاهرات مردم قم شب ۲۲ مرداد نیز ادامه یافت. بنا به گفته شاهدان عینی ماموران شهرداری وحشیانه سر مظفر عباسی را چندین بار به بدنه ماشین کوبیدند و او در دم جان سپرد. در پلاکاردهایی که در دست مردم بود خواسته شده بود که برخورد ماموران شهرداری با دستفروشان متوقف شود. تظاهرات مردم قم امشب نیز ادامه یافت.

تکرار قتل و جنایت و تعرض به دستفروشان توسط ماموران پنجه بکس بدست شهرداری این را تاکید میکند که جنایت و قتل در تمام دستگاههای جمهوری اسلامی نهادینه شده است و برای جلوگیری از این جنایات باید کل حکومت را به زیر کشید. جمهوری اسلامی حکومت آدمکشان و چاقوکشان حرفه ای است که برای حفاظت از سیستم چپاول خود دست به هر جنایتی میزنند و حتی از قتل وحشیانه انسان زحمتکش بیکار نیز ابایی ندارند. جواب این جانیان مبارزه و تظاهرات و انقلاب است.

دهها هزار بیکاری که از هر گونه بیمه بیکاری و هر نوع تامینی محروم شده اند و کار مناسبی پیدا نکرده اند در شهرهای مختلف به کار پر مشقت دستفروشی و یا در کردستان به شغل پرمخاطره و کمر شکن کولبری مشغولند و بجای تامین شغل یا بیمه بیکاری و تامین زندگی توسط حکومت در همه جا مورد سرکوب و تعرض ماموران چاقوکش و سرکوبگر شهرداریها قرار میگیرند. علی چراغی یکی از این دستفروشان بود که سه سال قبل توسط آدمکشان شهرداری تهران در برابر چشم فرزندش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قتل رسید. در خرمشهر نیز وقتی سه بار متوالی بساط میوه فروشی یونس عساکره توسط شهرداری مصادره شده و مراجعه اش به شهرداری بی پاسخ ماند دست به خودسوزی زد و جانش را از دست داد. در کردستان هر روز کولبران یا مورد تیراندازی قرار میگیرند یا اموالشان مصادره میشود و یا جریمه میشوند. روز ۱۹ مرداد ۱۷ نفر از کولبران در سردشت دستگیر و جریمه شدند و روز ۲۰ مرداد در مرز اشنویه کولبری به نام عزالدین خالدی را با شلیک گلوله کشتند.

قتل وحشیانه مظفر عباسی را باید به موضوع اعتراض در همه جا تبدیل کرد. حزب کمونیست کارگری مردم قم و همه سازمانهای سیاسی و نهادها و تشکلهای کارگری و آزادیخواه را به اعتراض گسترده به این جنایت و جنایات مشابهی که هر روز و در نقاط مختلف کشور علیه دستفروشان زحمتکش انجام میشود فرا میخواند. مقامات و دست اندرکاران حکومت اسلامی باید پاسخگو باشند و محکوم شوند. نباید اجازه داد که جمهوری اسلامی از این جنایت به سادگی عبور کند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳ اوت ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer