حزب کمونیست کارگری ایران-دو هزار کارگر عسلویه دست به اعتصاب زدند

دو هزار کارگر عسلویه دست به اعتصاب زدند

بنا به خبر دریافتی ما امروز ۸ آبان ۲۰۰۰ کارگر فاز ١٣ عسلویه در اعتراض به تعویق پرداخت ٥ ماه دستمزد دست به اعتصاب زدند. رفت و آمد در کل قطع شده و حراستی ها درب اصلی رفت و آمدها را بسته اند. کارگران در خوابگاه مانده و سرکار نمی روند.

اعتصاب کارگران در فازهای مختلف عسلویه به امری دائمی تبدیل شده و کارگران مدام دست به اعتصاب و تجمع میزنند تا گوشه ای حقوق ناچیز خود را از حلقوم کارفرمایانی که یا وابسته به ارگان های حکومت و یا تحت حمایت همه جانبه اداره کار هستند بیرون بکشند.

طبق گزارش دیگری که از کارگران کیش چوب به ما رسیده است، کارگران این کارخانه که تعداد آنها به ۲۰۰ تا ۲۲۰ نفر میرسد، در اعتراض به نپرداختن ۸ تا ۱۲ ماه دستمزد و بلاتکلیفی شغلی در روزهای سوم و چهارم آبان دست به اعتصاب زده و در مقابل دفتر اشتغال در کیش تجمع کردند. کارگران التیماتوم دادند چنانچه حقوق هایشان تا ۲۵ آبان پرداخت نشود دست به اعتراض مجدد خواهند زد. همزمان با اعتصاب و تجمع، کارگران شکایت نامه ای تنظیم کرده و دسته جمعی آنرا امضا کردند و به اداره کار تحویل دادند.  قراردادهای کاری نیز که قبلا یکساله بود مدتی است سه ماهه شده و از خرداد امسال قرارداد کارگران را تمدید نکرده اند و کارگران نگرانند که بدون قرارداد بیکار شوند و یک سال حقوق آنها نیز کاملا بالا کشیده شود. با اعتراض کارگران، مدیر عامل کارخانه، پورقاضی، وعده داده است که تا ۲۵ آبان حقوق معوقه را پرداخت کند و قراردادهای سه ماهه را به قراردادهای یکساله تبدیل کند.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات حق طلبانه کارگران علیه مفتخوران حاکم قاطعانه حمایت میکند و آنها را فرامیخواند مجامع عمومی خود را تشکیل دهند تا با بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری جمعی اتحاد هرچه بیشتری در صفوف خود ایجاد کنند. در فضایی که اعتراضات در سراسر کشور گسترش یافته است، و جمهوری اسلامی نگران اوج گیری اعتصابات کارگری و اعتراضات شهری است، هر اعتصابی در هر مرکز کارگری چنانچه به خوبی سازماندهی و هدایت شود و مدام خبررسانی شود میتواند کارفرمایان و ارگانهای حکومتی را عقب براند. حزب کارگران را به تماس فشرده تر با حزب کمونیست کارگری فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آبان ۱۳۹۶، ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷

Top of Form