حزب کمونیست کارگری ایران-ده کارگر بازداشتی هفت تپه آزاد شدند کارگران نیشکر در مقابل دادگاه حضور داشتند

ده کارگر بازداشتی هفت تپه آزاد شدند
کارگران نیشکر در مقابل دادگاه حضور داشتند

طبق گزارشی که به حزب رسیده است امروز ۷ مردادماه ده نفر از کارگران نیشکر هفت تپه که روز سوم مرداد دستگیر شده بودند با قید وثیقه از زندان دزفول آزاد شدند. ۵ کارگر دیگر بازداشتی نیز قبلا آزاد شده بودند. کارگران بازداشتی در دادگاه جمهوری اسلامی در شوش محاکمه شدند و همزمان تعداد قابل توجهی از همکاران آنها از نیشکر هفت تپه در مقابل دادگاه دست به تجمع زده بودند تا حمایت خود را از رفقای خود اعلام کنند.

سندیکای کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه اسامی ۹ نفر از کارگرانی که امروز آزاده شدند را به این شرح اعلام کرده است: رستم و حمید عبدلله زاده، احمد و یعقوب الکثیر، عادل سماعین، ابراهیم ظهیری، بهزاد نظری، صباح سواری و احمد مرادی.

طبق گزارشی از اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران نیشکر امروز هم به اعتصاب و تجمع خود ادامه دادند. طبق این گزارش قائم مقام شرکت از کارگران خواست که سه نماینده برای مذاکره انتخاب کنند اما کارگران حاضر به انتخاب نماینده نشدند و اعلام کردند که در میان کارگران صحبتتان را بکنید. بدنبال پافشاری کارگران مدیر عامل و قائم مقام شرکت وعده آزادی کارگران را دادند و از کارگران خواستند به اعتصاب پایان دهند اما کارگران قاطعانه اعلام کردند که به اعتصاب تا آزادی همکارانشان و تحقق سایر خواست های خود دست از اعتصاب و تجمع برنخواهند داشت. ایستادگی کارگران برای آزادی همکارانشان سبب شد که امروز ده نفر از کارگران که همچنان در بازداشت بودند از زندان آزاد شدند.

حزب کمونیست کارگری بازداشت کارگران نیشکر و پرونده سازی علیه آنها را شدیدا محکوم میکند و به کارگران این کارخانه بدلیل اتحاد و همبستگی و رزمندگی و پافشاری بر مطالبات بحق خود صمیمانه درود میفرستد و آزادی کارگران را که با مقاومت و اتحاد کارگران حاصل شده است به کلیه کارگران و خانواده هایشان تبریک میگوید. کارگران هفت تپه جرمی مرتکب نشده اند که محاکمه شوند. مجرم سرکوبگران کارگرانند و امثال سیامک افشار مدیر عامل مفتخور که با حمایت ارگانهای حکومتی مزد کارگران را ماهها پرداخت نکرده است. هر نوع وثیقه و پرونده سازی علیه کارگران باید ملغی شود، به امنیتی کردن اعتراضات باید پایان داده شود و به خواست های کارگران شاغل و بازنشسته فورا رسیدگی شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer