حزب کمونیست کارگری ایران-خانواده های کارگران روغن نباتی در زنجان نیز به تجمع پیوستند

خانواده های کارگران روغن نباتی در زنجان نیز به تجمع پیوستند

بدنبال حضور خانواده های کارگران هپکو در تجمع اعتراضی در روز ۱۹ بهمن، صبح امروز ۲۳ بهمن خانواده های کارگران روغن نباتی جهان در زنجان همراه با ۲۰۰ کارگر اخراجی این کارخانه در مقابل استانداری زنجان دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان بازگشت به کار فوری کارگران و پرداخت حقوق های معوقه شدند. ۲۰۰ کارگر این کارخانه بطور ناگهانی در اوایل بهمن اخراج شده اند و چندین تجمع اعتراضی کارگران در هفته های گذشته توسط کارفرما و ارگانهای دولتی حامی او بی جواب مانده است.

اقدام امروز کارگران زنجان و خانواده های آنها یک پیشروی در مبارزه آنها است. تجمعات و راهپیمایی های قدرتمند کارگران هپکو و حضور خانواده های آنها و دست زدن آنان به تحصن در شهر که به موفقیت آنان منجر شد، تاثیر مستقیمی بر گسترش اعتراضات کارگری و حضور خانواده های کارگری در تجمعات اعتراضی خواهد داشت.

کارگران کنتورسازی در زنجان نیز اخیرا بیکار شده و با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم میکنند. توصیه ما به کارگران این دو کارخانه و خانواده های آنها این است که مبارزه متحدانه و مشترک و مستمری را شروع کنند. تنها با به میدان آمدن کل نیرویمان میتوانیم استثمارگران و حکومت دزد و فاسد آنها را وادار به تسلیم کنیم.

فراخوان ما به ۱۷۰۰ کارگر صنایع آذر آب اراک نیز که چند ماه حقوق آنها و حق بیمه تعدادی از آنها پرداخت نشده این است که همراه با کارگران کارخانه آونگان که مشکلات مشابهی دارند و خانواده های خود دست به مبارزه ای سازمانیافته بزنند. کارگران هپکو آماده اند تجارب گرانبهای خود را با آنها در میان بگذارند. حزب کمونیست کارگری نیز قاطعانه پشتیبان آنها خواهد بود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱ فوریه ۲۰۱۷