حزب کمونیست کارگری ایران -حکومت شلاق باید گورش را گم کند!

حکومت شلاق باید گورش را گم کند!

موج وسیع اعتراض علیه شلاق حکومت بر جوانان و کارگران، مقامات حکومت و ارگان های آنرا به مخمصه انداخته است. خبر به سرعت در جامعه و در سطح بین المللی پیچید و با موجی از انزجار و اعتراض مواجه شد. بطوری که خود مقامات حکومت میگویند «افکار عمومی جریحه دار شده است». با عجله مدیر کل کار استان آذربایجان غربی را بخاطر “بی اطلاعی” برکنار کردند و اکنون همه مقامات اظهار بی اطلاعی و اظهار تاسف میکنند. مقاماتی که از ۲۷ و ۲۸ فروردین، روز شلاق خوردن کارگران معدن طلای تکاب، تا به امروز سکوت کرده بودند و وانمود میکنند که همه بی خبر بوده اند و ریاکارانه به تملق گویی از کارگران تکاب پرداخته اند. این مخمصه را باید به یک شکست تمام عیار برای حکومت تبدیل کرد.

آنچه حکومت را چنین به دست و پا انداخته است اعلام انزجار از این عمل وحشیانه و محکوم کردن قاطع آن از جانب تشکلهای کارگری، فعالین سیاسی، نویسندگان، زندانیان سیاسی و سازمانها و نهادهای بین المللی و انعکاس گسترده آن در رسانه ها است. این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی دست به شلاق میبرد، ولی اولین بار است که چنین یکپارچه و یک صدا با اعلام انزجار و اعتراض همگانی روبرو میشود. مقامات حکومتی تلاش میکنند مساله را به یک حکم معین شلاق و بی مبالاتی و بی اطلاعی این یا آن مسئول تنزل بدهند ولی همه مردم میدانند اساس مساله کل احکام قصاص و سیستم قضائی اسلامی و نظام قرون وسطائی ای است که به چنین قوانین عصر حجری متکی است. به شلاق بستن کارگران و جوانان و زنان – که آخرین نمونه های آن در تکاب و قزوین و مشهد در چند هفته گذشته اتفاق افتاد- همانند سنگسار و قطع اعضای بدن و چشم در آوردن و غیره، اشتباه این یا آن مقام و یا قاضی شرع و دادگاه اسلامی نیست، جزء لایتجزای نظام اسلامی است. آنچه “اشتباه” است نفس قوانین قصاص و قضات شرع و بیدادگاههای اسلامی است. مردمی که در بیانیه ها و طومارهای اعتراضی خود از “توحش نفرت انگیز شلاق” اظهار انزجار میکنند و خواهان لغو آن میشوند در واقع کل سیستم قضائی اسلامی و حکومت متکی بر آنرا بچالش میکشند. این حرکت میتواند و باید تا جارو کردن کل توحشی که جمهوری اسلامی بر جامعه تحمیل کرده است به پیش برود.

امروز موج اعتراضات مردم علیه شلاق، مقامات جمهوری اسلامی را به غلط کردن انداخته است. این اولین قدم است. میتوان و باید تا لغو کامل و رسمی مجازات شلاق به پیش رفت. باید با صدای بلند اعلام کرد که کل قوانین قصاص و سیستم قضائی جمهوری اسلامی، یک ماشین جنایت است و باید در هم کوبیده بشود. ما مردم با اعتراض و مبارزه متحد و یکپارچه خود میتوانیم نه تنها قصاص و سیستم قضائی اسلامی بلکه حکومت قرون وسطائی متکی بر آنرا از جامعه جارو کنیم. حزب کلیه کارگران و مردم آزادیخواه را به این مبارزه فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
خرداد ۱۳۹۵، ۲ ژوئن ۲۰۱۶