حزب کمونیست کارگری ایران- حکم شلاق برای احسانی راد گستاخی علیه همه کارگران است

حکم شلاق برای احسانی راد گستاخی علیه همه کارگران است

شاپور احسانی راد نماینده سابق کارگران پروفیل ساوه که در اردیبهشت ۹۴ با شکایت رستمی صفا کارفرمای کارخانه های نورد لوله صفا و پروفیل ساوه دستگیر و به اتهام تحریک کارگران نورد لوله صفا و اخلال در نظم عمومی به زندان محکوم شده بود، امروز بیستم مرداد در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ساوه به ۹ میلیون تومان جزای نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

این گستاخی حکومت کثیف اسلامی علیه کارگران را باید با اعتراض گسترده پاسخ داد. نفس مجازات شلاق که بر طبق “قانون مجازات اسلامی” حکومت صورت میگیرد یک جنایت آشکار سیستم قضایی و کل حکومت فاسد و تبهکار اسلامی است و محکومیت یک کارگر حق طلب و نماینده کارگران به این حکم شنیع، جنایتی به مراتب بزرگتر توسط حکومت اسلامی سرمایه داران علیه طبقه کارگر است. این اولین بار نیست که سیستم قضایی حکومت، کارگران را به شلاق محکوم میکند. خرداد سال قبل ۱۷ کارگر معترض معدن طلای آق دره با شکایت کارفرمای مفتخور این معدن و حکم دادگاه حکومت به شلاق کشیده شدند. در سالهای گذشته تعدادی از کارگران اعتصابی معدن بافق، معدن چادرملو، دو نفر از مسئولین انجمن صنفی کارگران خبازی های سنندج و تعدادی از کارگران شرکت کننده در اول مه سنندج و کارگران اعتصابی تعداد دیگری از مراکز کارگری به شلاق محکوم شده اند، هرچند در اکثر موارد جمهوری اسلامی جرات اجرایی کردن احکام خود را نداشته است. اما نفس صدور چنین احکامی یک گستاخی و توهین آشکار علیه کارگران و همه مردم ایران است. این احکام سند آشکار توحش و جنایتکاری این حکومت و نفرت و انزجار آن در میان مردم ایران و هر انسان شرافتمندی در سطح جهان است که چنین خبرهایی به گوشش میرسد.

اما شلاق تنها شامل کارگران معترض نمیشود. در سالهای گذشته بسیاری از جوانان صرفا به جرم جشن و شادی و یا صرف مشروبات الکلی به شلاق محکوم شده اند. شلاق ادامه اعدام ها و شکنجه ها و سایر جنایات این حکومت برای سرکوب و ارعاب مردم، تحقیر و بی حرمت کردن مردم معترض و حفظ حکومت دزدان اسلامی است و باید از جانب همه مردم، همه کارگران و معلمان، دانشجویان و کلیه نویسندگان و هنرمندان معترض و از جانب تمامی نهادهای پیشرو و آزادیخواه بشدت محکوم شود. باید با اعتراض گسترده حکومت را تماما عقب راند و این ابزار قرون وسطایی را از دست آن گرفت. باید حکومت را در افکار عمومی بین المللی بیش از پیش رسوا کرد و حکومتهایی را که با چنین حکومتی دست دوستی میدهند بشدت تحت فشار قرار داد.

حزب کمونیست کارگری حکم شلاق علیه شاپور احسانی راد را قویا محکوم میکند و همه مردم آزاده را به اعتراض علیه هر نوع شکنجه ای و تحت هر عنوانی فرامیخواند. حکم صادره علیه احسانی راد اعم از شلاق یا جزای نقدی باید بدون قید و شرط ممنوع شود. شلاق و هر نوع شکنجه جسمی و روحی علیه زندانیان باید فورا و برای همیشه ملغی شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱ اوت ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer