حزب کمونیست کارگری ایران-حمله شیمیایی به مردم بیدفاع سوریه شدیدا محکوم است!

حمله شیمیایی به مردم بیدفاع سوریه شدیدا محکوم است!

این جنایت علیه بشریت است!

در ساعات اولیه بامداد امروز سه شنبه ۱۵ فروردی (۴ آوریل)، رژیم بشار اسد، در اقدامی جنایتکارانهمناطق مسکونی شهرک “خان شیخون” در استان ادلب را با استفاده از گازهای شیمیایی از جمله گاز کلرین از هوا مورد حمله قرار داد. طبق گزارشات مختلف، این حمله هولناک تا کنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۴۰۰ مجروح و مسموم بر جای گذاشته و آمار تلفات رو به ازدیاد است. بیشتر کشته شدگان زنان و کودکان هستند. اکثر کودکان کشته شده، ‌زیر ۸ سال سن داشته اند. کودکان و بسیاری از مردم در حال خفگی جان داده‌اند و در خیابان‌ها رها شده‌اند. تنها بیمارستانی که در آن مجروحین حمله شیمیایی در خان شیخون مداوا می‌شدند نیز، دو بار هدف حملات هوایی قرار گرفت.

طی هفته جاری خبرگزاری‌ها از دو مورد بمباران شیمیایی در استان حما نیز گزارش داده‌اند. نیروهای بشار اسد و متحدین جنایتکار آن، جمهوری اسلامی و دولت روسیه، طی چند روز گذشته درگیر نبرد شدیدی در این منطقه بوده‌اند.

طی شش سالی که از جنگ داخلی در سوریه می‌گذرد، اسد و متحدین او، بارها دست به اقدامات جنایتکارانه جنگی زده‌اند. سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی وابسته به سازمان ملل تایید کرده است که این حکومت بارها و بارها، بصورت گسترده، از گاز کلر علیه مردم بیدفاع گیر افتاده در مناطق جنگی استفاده کرده است.

حمله شیمیایی و بمباران مداوم مناطق مسکونی با انواع تسلیحات جنگی، جنایت آشکار علیه بشریت است. جمهوری اسلامی و دولت روسیه، بعنوان همدستان این جنایات بی‌شمار، مسئول مستقیم فجایعی هستند که مردم سوریه را در گردابی از خون گرفتار کرده است. دولت های عربستان و ترکیه نیز بر متن شرایطی که دولت آمریکا در منطقه ایجاد کرد، یکپای شکل دادن به انواع جریانات تروریست اسلامی و فاجعه سوریه هستند.

این اقدامات وحشیانه نباید بی‌پاسخ بماند! ما همه مردم آزاده جهان و احزاب و نیروهای چپ وانساندوست را به اعتراض به این جنایت تکاندهنده فرا میخوانیم.

حزب کمونیست کارگری، این اقدام ضد بشری و فاجعه دردناک را شدیدا محکوم می‌کند و خواهان محاکمه علنی مسببین این جنایت هولناک است. ما صمیمانه، خود را شریک درد بازماندگان می‌دانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۴ آوریل ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer