حزب کمونیست کارگری ایران-حمله تروریستی در استکلهم محکوم است!

حمله تروریستی در استکلهم محکوم است!


امروز جمعه هفتم آوریل، حدود ساعت سه بعد از ظهر بوقت اروپای مرکزی، راننده کامیونی که آنرا به سرقت گرفته بود، در یکی از خیابان های مرکزی و پر رفت و آمد شهر استکلهم عده ای را زیر گرفت و سپس کامیون را بداخل یک فروشگاه هدایت کرد. بنا به گزارش پلیس حداقل سه نفر کشته و عده ای زخمی شده اند. هنوز آمار دقیق تلفات مشخص نیست.

تا این لحظه کسی دستگیر نشده و هیچ سازمانی مسئولیت این اقدام تروریستی را بعهده نگرفته است. اما، شباهت این ترور با تروهای پاریس، برلین، سن پترزبرگ و لندن و کشتار مردم بیدفاع، آنرا در سنت تروریسم اسلامی قرار می دهد.

تروریسم اسلامی قربانیان خود را از عادی ترین مردم در سراسر جهان، از کشورهای خاورمیانه تا اروپا، و از پاریس، لندن و سن پتررزبوگ تا استکهلم انتخاب میکند. شهروندان عادی و مردم بیدفاع هدف این تروریسم اند. ناامن کردن جامعه و ایجاد ترس و وحشت و باجگیری، هدف آن است.

تروریسم اسلامی بازوی مسلح جنبش اسلامی است. این جنبش در قالب فعالیت های متنوع و اقدامات گسترده در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و البته، با سازش و مماشات دول غربی با این جنبش و با توجیه ارتجاعی آن توسط مدافعین نسبیت فرهنگی، طی دهه های گذشته در کشورهای غربی رشد کرده است. در محیط هایی که این نیروها پا گرفته اند، چه در کشورهای اسلام زده و چه در غرب، کودکان، زنان، آتئیستها، هموسکسوالها، سکولارها و حتی مردم منتسب به مذاهب دیگر، اولین قربانیان آنها بوده اند. تروریسم اسلامی را بر بستر و زمینه های رشد جنبش اسلامی باید دید. مقابله با این نوع تروریسم، صرفا با تشدید اقدامات امنیتی و افزایش نیروی پلیس به نتیجه نخواهد رسید. باید با ریشه ها و زمینه های رشد و ابراز وجود آن نیز، مقابله کرد.

حزب کمونیست کارگری این اقدام وحشیانه را شدیدا محکوم میکند و با قربانیان این حادثه، خانواده های آنها و شهروندان سوئد صمیمانه اظهار همدردی میکند. تروریسم اسلامی، دولت های اسلامی و کل جنبش اسلامی را باید متحدانه و با قدرت در هم شکست. حمایت جهانی از مبارزات مردم در کشورهای اسلام زده از جمله در ایران برای سرنگونی حکومت های جنایتکار اسلامی و پایان دادن به مماشات با جریانات اسلامی در غرب دو وجه مهم استراتژی در هم شکستن تروریسم اسلامی در سراسر جهان است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۷ آوریل ۲۰۱۷