حزب کمونیست کارگری ایران- جمهوری اسلامی در آستانه اول مه دست به احضار و دستگیری فعالین کارگری زده است

جمهوری اسلامی در آستانه اول مه
دست به احضار و دستگیری فعالین کارگری زده است

طبق گزارشی که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است٬ ساعت یک نیمه شب گذشته جعفر عظیم زاده وجمیل محمدی دو نفر از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری و از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با یورش ماموران امنیتی به خانه آنها بازداشت شدند. همزمان به منزل پروین محمدی یکی دیگر از هماهنگ کنندگان این طومار یورش برده و با شکستن درب منزل وارد خانه وی شدند ولی به دلیل عدم حضور موفق به بازداشت او نشدند.

صبح روز ۹ اردیبهشت نیز ۵ نفر از فعالین کارگری در سنندج و از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران خلیل کریمی، شیث امانی، شریف ساعد پناه، مظفر صالح نیا و صدیق کریمی به اداره اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجوئی قرار گرفتند و از آنها خواسته شد که تعهد بدهند در تجمعات اول مه شرکت نخواهند کرد. طبق این گزارش هیچیک از کارگران حاضر به دادن تعهد نشدند و همگی آنان پس از بازجوئی آزاد شدند. در چند روز گذشته همچنین ۷ نفر از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری٬ وفا قادری، فردین میرکی، یدالله صمدی، آرام زندی، فواد زندی، شورش کریمی و جلیل محمدی با احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج، مورد اذیت و آزار بازجویان اطلاعات قرار گرفته اند.

اینها گوشه ای از تلاش جمهوری اسلامی برای مقابله با برگزاری تجمعات روز جهانی کارگر است. جمهوری اسلامی وحشت زده از فضای انفجاری علیه فقر و گرانی و دستمزدهای بیشرمانه و فلاکتی که به مردم تحمیل شده است٬ تلاش میکند با دستگیری فعالین و رهبران کارگری جلو تحرکات مردم را بگیرد.

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و اقدامات جنایتکارانه اش را محکوم میکند و کارگران و همه مردم را فرامیخواند که با تمام قوا علیه این اقدامات سرکوبگرانه بایستند و با حضور هرچه گسترده تر در خیابان ها و مقابل ارگانهای حکومتی از جمله خواهان آزادی فوری جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی و کلیه کارگران و زندانیان سیاسی شوند. حزب بویژه دهها هزار نفر از کارگرانی که طومار افزایش دستمزد را امضا کرده اند میخواهد که همراه با اعضای خانواده هایشان دست به تجمع و اعتراض بزنند و خواهان آزادی فوری رهبران خود شوند.

در تهران فراخوان تجمع در مقابل وزارت کار از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۱ اردیبهشت داده شده است. کلیه کارگران و مردم تهران را فرامیخوانیم در این تجمع شرکت کنند و به جهنمی که جمهوری اسلامی به مردم تحمیل کرده است اعتراض کنند. فردا ۱۱ اردیبشهت روز جهانی کارگر باید در سراسر کشور در مقابل ادارات دولتی و میادین شهر فریاد اعتراضمان را بلند کنیم و یکصدا فریاد بزنیم این زندگی را تحمل نمیکنیم٬‌ فریاد بزنیم کارگران دستگیر شده و سایر عزیزانمان را فورا از سیاهچال ها آزاد کنید.

پیش به سوی برگزاری هرچه باشکوهتر روز جهانی کارگر در سراسر کشور

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ٬ ۳۰ آوریل ۲۰۱۴