حزب کمونیست کارگری ایران -جمعی از آتش نشانان مشهد دست به تجمع اعتراضی زدند

جمعی از آتش نشانان مشهد دست به تجمع اعتراضی زدند

تعدادی از آتش نشانان مشهد امروز ۱۳ بهمن با تجمع در مقابل استانداری خراسان رضوی خواهان رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند. ۱۲۰ آتش نشان که از ۵ سال قبل در استخدام بخش خصوصی هستند، خواهان پیوستن به بدنه سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد و یکسان سازی حقوق خود میباشند.

در عکس العمل به این تجمع بلافاصله معاون شهردار مشهد درمورد به حساب نیامدن ۵ سال سابقه کار این کارگران گفت: «این قانون مربوط به وزارت کشور است. پارسال که مجوز جذب ۳۰۰ آتش نشان به شهرداری مشهد از طریق شرکت در آزمون داده شد، یک ضابطه شرط سنی بود لذا آتش نشانان بخش خصوصی خواستار این بودند که سابقه فعالیتشان در شرط سنی لحاظ شود اما به رغم پیگیری موضوع وزارت کشور این امر را قبول نکرد».

معاون شهردار مشهد اذعان کرد که «تجمع امروز آتش نشانان بخش خصوصی مشهد تحت تاثیر حادثه ساختمان پلاسکو تهران صورت گرفته است». بعبارتی کارگران آتش نشانی که همبستگی سراسری مردم با آتش نشانان را میبینند موقعیت را برای اعتراض مجدد و تحقق خواستهای خود مناسب میدانند. یکی از خواست های آتش نشانان در سراسر کشور محسوب کردن کار آنها بعنوان کار سخت و زیان آور است اما دولت حاضر به پذیرش آن نشده است. گویا اینهمه آسیب های جسمی و سوختن و جان باختن که نصیب آتش نشانان میشود برای مفتخورهای حاکم کافی نیست تا قبول کنند که این کار سخت و زیان آور است.

وقت آن است که دهها هزار کارگر آتش نشانی در سراسر کشور برای تحقق خواست های خود از معرفی و مجازات ارگانها و مقامات حکومتی که بانی جانباختن بسیاری از آتش نشانان و مردم شد و نیز محسوب شدن کار آنها بعنوان کار سخت و زیان آور، افزایش حقوق، استخدام رسمی کارگران پیمانی و رفع مشکلات بیمه تا تامین کامل زندگی خانواده هایی که نان آورشان جانباخته و یا توانایی ادامه کار ندارند و همچنین تجهیزات کافی با استاندارد بالا و افزایش پرسنل آتش نشانی دست به مبارزات سراسری بزنند. مطلع کردن افکار عمومی از معضلات و خواست های آتش نشانان و همینطور از تجمعات اعتراضی و عکس العمل ارگان های حکومتی، مردم را در حمایت از آتش نشانان به صحنه میاورد.

زنده باد مبارزات سراسری آتش نشانان

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱ فوریه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer