حزب کمونیست کارگری ایران -جعفر عظیم زاده باید فورا آزاد شود!

جعفر عظیم زاده باید فورا آزاد شود!

اتهام امنیتی از پرونده فعالین کارگری و معلمان باید لغو شود!

اسماعیل عبدی روز ۲۵ اردیبهشت با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی  و پس از حدود ۱۱ ماه از زندان آزاد شد. پس از شروع اعتصاب غذا به همراه جعفر عظیم زاده از روز ۱۰ اردیبهشت امسال، حمایت وسیعی از آنها به جریان افتاد و دهها بیانیه حمایتی از جانب تشکل های کارگری، کارگران واحدهای مختلف، کانون های صنفی معلمان، فعالان سیاسی، زندانیان سیاسی، زندانیان متهم به جرائم غیر سیاسی،  و همچنین تعدادی از سازمانهای کارگری در کشورهای مختلف صادر شد و خواست آزادی این دو نفر و سایر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی در ابعاد وسیعی مورد تاکید قرار گرفت. جمهوری اسلامی تحت این فشارها اسماعیل عبدی را آزاد کرد.

اسماعیل عبدی بلافاصله پس از آزادی از زندان اعلام کرد بدلیل آزاد نشدن جعفر عظیم زاده، احساس آزادی نمیکند. جعفر عظیم زاده نیز در بیانیه ای ضمن اعلام خوشحالی از آزادی اسماعیل عبدی اعلام کرد که پرونده اسماعیل را همچنان مفتوح گذاشته اند و بر خواست پایان دادن به اتهام امنیتی به فعالین کارگری و معلمان و سایر مطالبات مهم کارگران و معلمان تاکید کرد. هر دوی آنها در واقع بر بیانیه مشترک خود تاکید گذاشتند. موضع گیری آنها پاسخی محکم به حکومت بود که تلاش کرد با آزادی عبدی میان آنها شکاف ایجاد کند و مانع گسترش و تعمیق بیشتر اتحاد میان کارگران و معلمان بشود.

اکنون وضع جسمی جعفر عظیم زاده بدلیل اعتصاب غذای ۱۸ روزه رو به وخامت رفته و در همین حال دستگاه قضایی پرونده مربوط به دفاع او از کارگران نورد و لوله صفا در ساوه را به جریان انداخته است تا فشار بر او را تشدید کند. عظیم زاده در تماس تلفنی از زندان گفته است که وزنش بشدت کاهش یافته، چشم هایش تار شده، کلیه هایش خوب کار نمی کند و قادر به دفع ادرار نیست. جان جعفر عظیم زاده در خطر است. ما با حمایت کامل از خواستهای وی و ارج گذاشتن به مبارزه و اعتراض او در دفاع از حقوق کارگران و معلمان و همه زندانیان سیاسی از او میخواهیم به اعتصاب غذایش پایان دهد. با برخورداری از سلامت جسمی با قدرت بیشتری میتوان  این مبارزه را به پیش برد و به پیروزی رساند.

جرم عبدی و عظیم زاده و سایر کارگران و معلمان زندانی دفاع از کارگران و معلمان و دفاع از خواست های اکثریت مردم است. اتهامات امنیتی از پرونده جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی و کلیه کارگران و معلمانی که با قید وثیقه آزاد شده اند و یا برایشان پرونده تشکیل داده اند، باید حذف شود. پرونده عبدی باید بسته شود و جعفر عظیم زاده و سایر کارگران و معلمان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا، بدون وثیقه و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند. اعتصاب و اعتراض حق کارگران، معلمان، پرستاران و دانشجویان، بازنشستگان و بیکاران و همه مردم است. تلاش برای متشکل شدن و متشکل کردن دیگران برای دفاع از خواست های عادلانه شان جرم نیست. کارگران و معلمان و دیگر مردم زحمتکش کارگران، معلمان، پرستاران و دانشجویان، بازنشستگان و بیکاران و همه مردم حق دارند تجمع کنند، متشکل شوند، اعتصاب کنند و از زندگی خود علیه یک درصدی های مفتخور حاکم اعتراض کنند.

حزب کمونیست کارگری کارگران و معلمان و کلیه مردم آزادیخواه را فرامیخواند که یکصدا و متحدانه خواهان پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات و برداشته شدن اتهام امنیتی از پرونده های مفتوح کارگران و معلمان شوند و راه را بر پاپوش دوزی علیه فعالین کارگری و معلمان و سرکوب اعتراضات خود به بهانه های مختلف ببندند. حزب از کلیه سازمان های کارگری و نهادها و شخصیت های انساندوست در سراسر جهان میخواهد با مردم ایران علیه ددمنشی جمهوری اسلامی همراه شوند و خواهان آزادی فوری جعفر عظیم زاده و کلیه کارگران و معلمان زندانی و زندانیان سیاسی شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷ مه ۲۰۱۶