حزب کمونیست کارگری ایران – ترور در استانبول داعش مسئول این جنایت و دولت ترکیه شریک جرم است

 

ترور در استانبول

داعش مسئول این جنایت و دولت ترکیه شریک جرم است

حمله تروریستی روز سه شنبه به فرودگاه بین المللی آتاتورک در استانبول ٤٢ کشته و بیش از ٢٠٠ زخمی بجا گذاشت. شواهد عینی میگونید که عاملین این ترور علاوه بر انفجار در سالن خروجی فرودگاه با کلاشینکف بسوی مسافرین شلیک میکرده اند. قربانیان این فاجعه مثل همیشه عادی ترین مردم عادی اند. قرائن و شواهد و برخی گزارشات نشان میدهد که این جنایت کار داعش بوده است.

حزب کمونیست کارگری این اقدام جنایتکارانه را قویا محکوم میکند. قلب ما با قربانیان و بازماندگان این فاجعه دردناک است.

دولت ارتجاعی اردوغان در ابتدا بمنظور دامن زدن به نفرت  قومی علیه مردم منتسب به کرد و انحراف افکار عمومی انگشت اتهام خود را به طرف جریان پ ک ک نیز گرفت اما این نقشه توطئه گرایانه ناکام ماند و دولت ترکیه داعش را مسئول این اقدام معرفی کرد. خود دولت ارتجاعی- اسلامی ترکیه نیز شریک جرم دیگر این جنایت است. همگان میدانند که دولت ترکیه بطور آشکار و پنهان از جریان آدمکش داعش حمایت کرده و به آن پر و بال داده است. اقدام تروریستی داعش در ترکیه نباید بر سابقه همکاری این دو جریان اسلامی سایه بیندازد.

باید بشریت را از شر کلیه دولت ها و کل جنبش اسلام سیاسی و دولت های حامی آن و از شر هر نوع تروریسمی خلاص کرد. جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان جنبش ضد بشری اسلامی تروریستی است و دولت های ترکیه و عربستان و قطر نیز با حمایت از شاخه های دیگر این جنبش تروریستی به آن دامن میزنند. بشریت باید از شر کلیه این دولت ها رها شود. برای نابودی تروریسم اسلامی همچنین باید جلوی سازش و بند و بست دول غربی با دولتها و جریانات رنگارنگ اسلامی را گرفت. برای نابودی تروریسم اسلامی باید دست مذهب را از زندگی مردم کوتاه کرد.

پاسخ ما تلاش برای استقرار جوامعی آزاد و برابر و مرفه انسانی است، جوامعی عاری از هر نوع تعصب کور مذهبی و قومی و عاری از محرومیت و فقر و فلاکت و نا برابری و استثمار.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ تیرماه ۱۳۷۵، ٢٩ ژوئن ٢٠١٦