حزب کمونیست کارگری ایران – بیش از ۸۰۰ کارگر عسلویه دست به تجمع اعتراضی زدند

بیش از ۸۰۰ کارگر عسلویه دست به تجمع اعتراضی زدند

طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، روز سوم تیرماه حدود ٨٠٠ تا ١٠٠٠ نفر از کارگران پیمانی بخش تعمیرات پارس جنوبی در فازهای ١ و ٢ و ٣ عسلویه در مقابل ساختمان ۱۲ طبقه ای پارس جنوبی دست به تجمع اعتراضی زدند. نیروی حراست و نیروی ویژه وزارت اطلاعات بلافاصله سررسیدند اما نتوانستند اعتراض کارگران را خاموش کنند. کارگران با گرفتن این قول که تا سه روز دیگر بیمه آنها واریز میشود به تجمع خود پایان دادند.

سه ماه بیمه کارگران به حساب واریز نشده و در نتیجه دفترچه های بیمه آنها تمدید نشده است. کارگران مطالبات دیگری نیز دارند از جمله صاحب شرکت اوج نصر با همدستی ناظر بر کار پیمانکار بخشی از طلب کارگران از جمله حق اضافه کاری و حق استفاده کارگران از خوابگاه را در اردیبهشت ماه بالا کشید و فرار کرد. همچنین با کارگران سه ماه است قرارداد کاری بسته نشده است و چون دفترچه بیمه آنها تمدید نشده در صورت بیماری از همان امکان سطح پائین درمانی نیز محرومند. کارگران کار طولانی و طاقت فرسائی دارند و به سطح دستمزد یک میلیون و دویست تا سیصد هزار تومان بشدت معترضند. کارگران همچنین به تبعیضات فاحش میان خود و مهندسین اعتراض دارند. کارگران میگویند در حالیکه به ما حتی لباس کار نمیدهند و مجبوریم لباس کهنه سال قبل را استفاده کنیم، شش نفر در این اطاق زندگی میکنیم و از ساده ترین نیازهای زندگی در عسلویه محروم هستیم، مهندسین در شرایط بسیار متفاوتی زندگی میکنند و از امکان پرواز برای دیدار با خانواده و امتیازات دیگری برخوردارند و کارگران از همه این امتیازات محرومند.

طبق این گزارش ناظرین بر کار پیمانکاران، در همدستی با پیمانکاران و رشوه گرفتن از آنها و در همدستی با مسئولین حراست و نیروی ویژه وزارت اطلاعات فشار و زورگوئی به کارگران را تشدید کرده اند. اسامی ناظرین فازهای مختلف که در میان کارگران بسیار منفورند به این شرح است:
جهانگیر سالاری، ناظر فاز ١
باقری، ناظر فاز ٢ و ٣
مهدی قربانی نژاد، ناظر فارهای ٤ و ٥
مهدی علیپور ناظر فاز ٦ و ٧ و ٨
خلیل باغبان، ناظر فازهای ٩ و ١٠
مهندس عبدلی، ریئس کل ناظران و دزدان

این مفتخوران و کلیه عواملی که در همدستی با مزدوران حکومت به کارگران زورگوئی میکنند و حقوق کارگران را پایمال میکنند باید با اسم و رسم و عکس به همه شناساند.

حزب کمونیست کارگری از اعتراضات بحق کارگران عسلویه حمایت میکند و آنها را به خبررسانی منظم، تشکیل مجمع عمومی و تصمیم گیری متحد و یکپارچه فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۶ تیرماه ۱۳۹۳ ، ۲۷ ژوئن ۲۰۱۴