حزب کمونیست کارگری ایران-به مناسبت روز جهانی زن ۸ مارس ۲۰۱۷ زنان علیه راسیسم و اسلامیسم و در صف اول مبارزه برای رهایی اجتماعی!

به مناسبت روز جهانی زن ۸ مارس ۲۰۱۷
زنان علیه راسیسم و اسلامیسم
و در صف اول مبارزه برای رهایی اجتماعی!

این اتفاقی نبود که وقتی دونالد ترامپ در ژانویه امسال بر سر کار آمد بلافاصله با “مارش زنان” و اعتراضات وسیع و پرشور در شهرهای مختلف جهان روبرو شد. همینطور، اینهم اتفاقی نبود که وقتی جمهوری اسلامی ایران بر سر کار آمد با اولین جنبش اعتراضی که روبرو شد تظاهرات رادیکال زنان علیه حجاب و عقبگرد اسلامی در 8 مارس 1979 (اسفند 1357) بود. همانقدر که زن ستیزی ترامپیسم و اسلامیسم هردو در ارتجاع بورژوازی زمان ما ریشه دارد، مارش زنان علیه ترامپیسم در غرب و مبارزه تعطیل ناپذیز زنان ایران و دیگر کشورهای اسلام زده علیه آپارتاید جنسی و اسلامیسم در این واقعیت ریشه دارد که جنبش رهایی زن برای کسب حقوق و رهایی خود باید با کل سیستم موجود در افتد. چنانکه در “مارش زنان” ژانویه امسال شعارها فقط علیه زن ستیزی و یا ترامپ نبود بلکه ازمبارزه علیه راسیسم و خارجی ستیزی و تخریب محیط زیست گرفته تا مبارزه علیه فقر و نابرابری و علیه دمکراسی یک درصدی ها و سرمایه داری را در بر میگرفت. در ایران نیز زنان نه فقط حجاب، جداسازی جنسیتی و قوانین ضد زن جمهوری اسلامی را هر روز و با ابتکارات متنوع بطور جدی به زیر سوال میبرند بلکه در صف اول اعتراض جامعه علیه مجازات اعدام، دفاع از حقوق کودک، علیه آلودگی محیط زیست و سایر عرصه های مبارزه علیه جمهوری اسلامی و وضع موجود هستند.

هشت مارس، روز جهانی زن، فرصتی برای ارج گذاشتن، استحکام بخشیدن و به پیش راندن این موقعیت شورانگیز جنبش آزادی زن در عصر ما است. نه به راسیسم و ترامپیسم، نه به آپارتاید جنسی و اسلامیسم! زنده باد همبستگی جهانی همه زنان و مردان در مبارزه علیه فقر و نابرابری و سرمایه داری که منشاء همه مصائب ماست! اینها مضامین اصلی و محور شعارهایی است که در هشت مارس امسال باید در خیابانها و اجتماعات طنین افکند.

در ایران، روز جهانی زن بویژه فرصتی است برای اعتراض علیه حجاب اسلامی و پیشروی بازهم بیشتر درجهت لغو عملی حجاب و مبارزه با همه مظاهر زن ستیزی و جداسازی جنسیتی چه در جامعه و چه در قوانین اسلامی. هشت مارس همچنین روزی است برای تحکیم اتحاد و بسط شبکه های زنان و مردان رادیکال و آزادیخواه در همه عرصه های جاری مبارزه از دوچرخه سواری زنان و ورود زنان به استادیوم ها و لغو جداسازی جنسیتی در دانشگاه گرفته تا حضور و نقش تعیین کننده زنان در جنبش دادخواهی و مبارزه علیه اعدام، در مبارزه برای محیط زیست سالم و در اعتصابات و اعتراضات معلمان و کارگران و بازنشستگان. هشت مارس فرصت دیگری است تا صفوف مان را درمبارزه علیه جمهوری اسلامی و علیه سرمایه داری هرچه آگاه تر و فشرده تر سازیم.

حزب کمونیست کارگری همراه با همه زنان و مردان آزادیخواه در ایران و جهان فرارسیدن هشت مارس روز جهانی زن را گرامی میدارد و با تمام قوا برای برپایی هرچه با شکوهتر این روز، روز مبارزه برای آزادی و برابری، میکوشد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲ فوریه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer