حزب کمونیست کارگری ایران -برکناری مدیر کل کار آذربایجان غربی کافی نیست!

برکناری مدیر کل کار آذربایجان غربی کافی نیست!

با گسترش اعتراض علیه اقدام جنایتکارانه جمهوری اسلامی در شلاق زدن به کارگران آق دره، ایلنا سایت وابسته به جمهوری اسلامی اعلام کرد که احتمال دارد مدیر کل کار آذربایجان غربی برکنار شود. جمهوری اسلامی میخواهد با برکناری یکی از مقاماتش خود را از مخمصه نجات بدهد. رضا نقی زاده مدیر کل کار آذربایجان غربی، روسای دادگاهی که کارگران را به شلاق محکوم کردند و مزدورانی که به بدن کارگران شلاق زدند باید محاکمه شوند. اما اینهم کافی نیست. طبق قوانین قصاص جمهوری اسلامی روز ۶ اردیبهشت ۳۵ نفر از فارغ التحصیلان در قزوین شلاق زده شدند. صادر کنندگان و مجریان این حکم نیز باید محاکمه شوند و قوانین ضد انسانی قصاص مانند شلاق زدن و چشم درآوردن و دست و پا قطع کردن و سنگسار و اعدام باید به تمامی برچیده شود.

خبرها حاکی از این است که تا کنون متاسفانه سه نفر از کارگران معدن طلای آق دره به دلیل فشارهای کارفرما و اخراج و تحقیر و توهین و احکام صادره علیه آنها دست به خودکشی زده اند. مسئول جان آنها جمهوری اسلامی و مزدوران حراست و کارفرمای مفتخور معدن آق دره است. باید مسئولین این وضعیت محاکمه شوند و شرایط غیر انسانی کار تغییر کند.

نفس اعلام احتمال برکناری مدیر کل اداره کار استان آذربایجان غربی نشان میدهد که چگونه انعکاس وسیع و فوری خبر جنایتکارانه شلاق زدن به کارگران تکاب و جوانان در قزوین، میتواند جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وادار کند. باید فشار را بیشتر کرد و جانیان را در افکار عمومی بین المللی بیش از پیش بی آبرو نمود. باید کاری کرد که بساط شلاق برای همیشه پایان یابد و سران جمهوری اسلامی مجبور شوند رسما از مردم معذرتخواهی کنند.

حزب کمونیست کارگری کلیه کارگران و معلمان، دانشجویان، جوانان و سایر مردم آزاده را به گسترش اعتراض علیه شلاق زدن به کارگران و جوانان و تشدید مبارزه برای سرنگونی بساط حکومت شلاق و اعدام فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۳۱ مه ۲۰۱۶