حزب کمونیست کارگری ایران -بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند

بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند

بیش از ۸۰۰ نفر از بازنشستگان صنعت فولاد امروز ۷ دیماه در یک اقدام سراسری از شهرهای مختلف کشور به تهران آمده و با تجمع در مقابل مجلس اسلامی خواهان رسیدگی به وضعیت بازنشستگی دهها هزار کارگر بازنشسته صنعت فولاد شدند. بازنشستگان فولاد که از جمله از شهرهای کرمان، اصفهان، مشهد، مبارکه، زیرآب، طبس، سمنان، شاهرود، سنگرود به تهران آمده اند اعلام کرده اند که تا حصول نتیجه به تجمع اعتراضی خود در تهران ادامه میدهند.

تجمع‌کنندگان خواستار لغو خودگردانی صندوق فولاد، انتقال به صندوق بازنشستگی کشوری، مکلف شدن دولت به اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات بازنشستگان، پرداخت به موقع حقوق و هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد شدند. بازنشستگان فولاد همچنین به تصویب بند ۹ بودجه سال ۹۱ که به‌موجب آن صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شده و منجر به سرگردانی بازنشستگان شده، اعتراض دارند. در تجمع همزمان معلمان بازنشسته و بازنشستگان فولاد نیز بر افزایش حقوق بالای خط فقر و درمان رایگان تاکید شد.

تجمع سراسری بازنشستگان فولاد در تهران اقدامی مهم در مسیر تجمعات و اعتراضات سراسری کارگران است. در دیماه سال قبل ۸۰۰۰ نفر از بازنشستگان صنایع فولاد در نامه ای به بازرسی کار بدلیل بدتر شرایط شرایط خود دست به اعتراض زدند. در اصفهان نیز کارگران بازنشسته فولاد در سالهای گذشته بارها دست به تجمعات هزاران نفره زده اند. بازنشستگان آموزش و پرورش نیز در مهرماه امسال همزمان در حدود ۲۰ شهر دست به تجمع زده و در آذرماه نیز در تهران و چند شهر دیگر تجمع کردند. بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز در تهران بارها تجمع کرده و خواهان رسیدگی به خواست های خود شده اند.

تجمعات مکرر و سراسری بازنشستگان فولاد و آموزش و پرورش و بازنشستگان سازمان تامین گوشه ای از روند سراسری تر شدن اعتراضات کارگران و زحمتکشان است و نشان میدهد که در میان بازنشستگان شبکه های سراسری و روابط گسترده ای شکل گرفته و زمینه برای متشکل شدن آنها در این سطح هرچه بیشتر فراهم شده است. وقت آن است که بازنشستگان در سطح شهری و کشوری متشکل شوند، مجامع عمومی خود را تشکیل دهند و با خواست های سراسری کل طبقه کارگر از جمله افزایش دستمزد بالای خط فقر، آزادی تشکل و اعتراض، لغو امنیتی کردن اعتراضات، درمان رایگان و تحصیل رایگان به میدان بیایند و همراه با خانواده های خود تجمعات هرچه قدرتمندتری تشکیل دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۷ دیماه ۱۳۹۵، ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶