حزب کمونیست کارگری ایران-اول مه در مقابل مجلس شورای اسلامی روز کارگر روز ماست، خیابان از آن ماست

اول مه در مقابل مجلس شورای اسلامی
روز کارگر روز ماست، خیابان از آن ماست

بنا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز علیرغم تلاش مامورین انتظامی برای جلو گیری از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، این مراسم با ایستادگی کارگران برگزار و ساعت ۱۱ صبح با قرائت قطعنامه تشکلهای کارگری به پایان رسید.

بنا به این گزارش نیروهای انتظامی مستقر در مقابل مجلس محل با اعلام اینکه مجلس تعطیل است اعلام کردند که اجازه بر پائی مراسم را نخواهند داد اما کارگران شرکت کننده در مراسم با باز کردن بنرهایی در رابطه با گرامیداشت روز جهانی کارگر و تصاویر اسماعیل عبدی و بهنام ابراهیم زاده اقدام به آغاز مراسم نمودند که با عکس العمل ماموران برای جمع کردن بنرها و پلاکاردها مواجه شدند. در ادامه این کشمکش و در حالی که کارگران بیشتری به تجمع می پیوستند، نیروهای انتظامی مجبور به پذیرش قرائت قطعنامه از سوی تجمع کنندگان و سپس پایان مراسم شدند. قطعنامه تشکلهای مستقل کارگری توسط شاپور احسانی راد و ناهید خداجو قرائت شد و مراسم با کف زدن و دادن شعارهای زنده باد اول ماه مه، روز کارگر روز ماست، خیابان از آن ماست، پایان گرفت و کارگران شرکت کننده در حالی که در محاصره نیروهای انتظامی بودند اقدام به راهپیمائی به سوی مترو بهارستان و سر دادن شعار کردند و در پایان بار دیگر با ایستادن در مقابل مترو و سر دادن شعارهای مختلف به مراسم خود پایان دادندبنا به این گزارش در پایان این مراسم کارگران با راهپیمائی به سمت مترو حرکت کردند و پس از سر دادن شعارهای مختلفی در مقابل درب مترو به مراسم پایان دادند اما پس از ورود به مترو متوجه درگیری در مقابل درب مترو و بازداشت واله زمانی از فعالین کارگری شدند. بدنبال این وضعیت چند نفر از کارگران باقی مانده در محل به سمت کیوسک نیروی انتظامی مجلس رفتند اما موفق به آزادی واله نشدند و نهایتا ایشان به دادسرای ناحیه پارک شهر منتقل شد.

حزب کمونیست کارگری اقدامات سرکوبگرانه حکومت را محکوم میکند و خواهان آزادی فوری واله زمانی و سایر کارگران و معلمان زندانی از جمله بهنام ابراهیم زاده و اسماعیل عبدی و کلیه زندانیان سیاسی است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱ مه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer