حزب کمونیست کارگری ایران-اعتصاب ۴۰۰۰ کارگر ایران ترانسفو وارد نهمین روز خود شد

اعتصاب ۴۰۰۰ کارگر ایران ترانسفو وارد نهمین روز خود شد

اعتصاب و تحصن ۴۰۰۰ کارگر ایران ترانسفو زنجان که از پنجم مرداد شروع شده همچنان ادامه دارد. روز پنجم مرداد کارگران در محوطه شرکت دست به راهپیمایی زدند و اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند. کارگران به کوچک سازی کارخانه که به معنی اخراج بسیاری از آنها است و شرایط کاری و کاهش مزایای شغلی خود اعتراض دارند.

شورای اسلامی و عوامل حکومتی سعی کردند با شعارهای انحرافی مثل ایران ترانسفو متعلق به زنجان است و الله اکبر و صلوات فضای اعتراض را منحرف کنند و تصویری عقب مانده از کارگران بدهند. کانال تلگرام کمپین در حمایت از اعتصاب کارگران را نیز از دست کارگران خارج کرده و بلافاصله خبر جعلی پایان اعتصاب را در این کانال منعکس کردند تا جلوی همبستگی با کارگران اعتصابی را بگیرند و اعتصابیون را متزلزل کنند. ۲۰۰۰ نفر از کارگران بلافاصله از این کانال خارج شدند و با انتشار خبر ادامه اعتصاب این توطئه را خنثی کردند و بر تحصن هزار نفره امروز خود تاکید کردند. یکی از کارگران به نمایندگی از این اعتصاب اعلام کرد که مبارزه را تا حصول نتیجه نهایی ادامه میدهیم و چنانچه به خواست هایمان بی توجهی کنند روز شنبه ۱۶ مرداد اعتراض گسترده تری را شکل خواهیم داد. یکی دیگر از کارگران اعتصاب گفته است که سرویس ها را حذف کرده اند و متحصنین برای آمدن به شرکت با پای پیاده و با ماشین های شخصی و آژانس این مسیر را طی می کنند. درب توالت ها، سلف غذاخوری و سالن های مختلف کارخانه را نیز قفل کرده اند. علیرغم این فشارها و توطئه ها، کارگران به اعتصاب ادامه میدهند و تحصن و تجمع خود را در محوطه باز کارخانه و در محل پارکنیگ ها برپا میکنند. یکی دیگر از کارگران میگوید خصوصی سازی ایران ترانسفو که یکی از بزرگترین شرکت های صنعت برق میباشد باعث شده تا میزان تولید ما در یکی دو سال گذشته به شدت افت کند و حتی به کمتر از ۲۰ درصد میزان قبلی برسد و این زنگ خطری برای حیات این مجموعه بزرگ است. میخواهند با نحوه تقسیم سهام و بازی های بورسی صاحب شرکتی با این سرمایه هزار میلیاردی شوند.

کارگران ابزارهای مهمی برای جلب همبستگی و تحکیم اتحاد خود دارند. برگزاری مجمع عمومی هر روزه برای تصمیم جمعی درمورد ادامه مبارزه و تشویق خانواده ها به شرکت در تحصن و برپایی چادر در مرکز شهر، شبیه تجربه موفقی که کارگران معدن سنگ آهن بافق در تابستان ۹۳ داشتند، از جمله اشکال مطلع کردن مردم شهر و جلب همبستگی آنها و خنثی کردن توطئه های مختلف علیه کارگران میباشد.

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از مبارزه کارگران ایران ترانسفو و خواست های بحق آنها، مردم زنجان و مراکز کارگری در سراسر کشور را فرامیخواند به هر شکل که میتوانند با این کارگران اعلام همبستگی کنند. حزب خانواده های کارگران را فرامیخواند فعالانه به میدان بیایند و قدرت خود را به نمایش بگذارند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۳ اوت ۲۰۱۶