حزب کمونیست کارگری ایران-اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با موفقیت پایان یافت

اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با موفقیت پایان یافت

هزاران کارگر شرکت نیشکر هفت تپه بدنبال توافقاتی که در حضور کارگران اعتصابی با فرماندار شوش، اسدبیگی مدیر عامل شرکت و برخی مسئولین حکومت برگزار شد، امروز ۲۳ آذر به اعتصاب شش روزه و تجمعات قدرتمند خود که با حضور فعال خانواده هایشان همراه بود، پایان دادند.

در طول این شش روز کارفرما و مدیران شرکت تلاش زیادی کردند تا با تفرقه میان کارگران، اعتصاب را به ناکامی بکشانند. نهایتا تلاش کردند در پشت پرده با تعدادی از کارگران جلسه بگیرند و سر کارگران شیره بمالند اما کارگران و خانواده هایشان متحد و یکپارچه بر خواست های خود پافشاری کردند و اعلام کردند که حاضر به مذاکره پشت پرده نیستند و سرانجام مقامات جمهوری اسلامی و مدیران شرکت را وادار کردند در جمع کارگران حاضر شوند و توافقات را اعلام کنند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، صبح امروز فرماندار شوش به همراه برخی دیگر از مسئولین جمهوری اسلامی و اسد بیگی مدیر عامل کارخانه در جمع کارگران در محوطه کارخانه حاضر شدند و توافقات زیر انجام گرفت:
۱- دستمزد شهریورماه کارگران از اول هفته آینده پرداخت شود.
۲- باقیمانده دستمزد معوقه سال جاری در روزهای ۱۴ هر ماه و حقوق ماهانه از ۲۸ هر ماه پرداخت شود. مطالبات ماههای بهمن و اسفند ۹۴ و پاداشهای قطع شده و حق کشت دو ساله نیز پرداخت شود.
۳- سیامک نصیری افشار قائم مقام مدیرعامل و برخی دیگر از مدیران شرکت اخراج شوند.
۴- کارگران روزمزد و کارگران پیمانکاری اقبالی به کارگران قراردادی تبدیل وضعیت شوند.
۵- قرارداد کارگران بر اساس فرم قرارداد وزارت کار تنظیم شود.
۶- توافقات انجام شده به بخشنامه تبدیل شود و توسط شورای تامین شهر تضمین شود.

ضامن واقعی اجرای این توافقات هوشیاری و حفظ اتحاد و یکپارچگی کارگران، خبررسانی به مردم، پافشاری بر اجرای دقیق و موبموی این توافقات و آمادگی برای دست زدن به اعتصاب و تجمع در صورت خلف وعده توسط کارفرما و مقامات است.

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه تا همینجا دستاوردهای مبارزاتی مهمی برای کارگران نیشکر و کل طبقه کارگر در بر داشته است. شرکت بخش های مختلف کارگران در اعتصاب، اتحاد و یکپارچگی در مقابل تهدیدات و توطئه های ارگانهای حکومتی و کارفرما و مدیران شرکت، حضور فعال خانواده های کارگری در تجمعات و بستن جاده توسط آنها، استفاده از مدیای اجتماعی و بحث و گفتگوی جمعی، پشتیبانی سندیکای کارگران نیشکر از این اعتصاب و تاکید بر خواست آزادی سندیکا توسط کارگران و اعلام اینکه حتی یک مورد اخراج یا دستگیری با اعتصاب مجدد کارگران مواجه خواهد شد، اینها از جمله نکات مهم این اعتصاب است که بعنوان درسی برای کل طبقه کارگر بکار گرفته خواهد شد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷