حزب کمونیست کارگری ایران-اعتصاب هزاران کارگران هفت تپه به پنجمین روز رسید

اعتصاب هزاران کارگران هفت تپه به پنجمین روز رسید

سهامداران و مدیران شرکت نیشکر همراه با نیروی انتظامی تلاش در تلاشند اعتصاب کارگران را بشکنند. اما کارگران همچنان متحد در مقابل آنها ایستاده اند.

روز ٢٢ آذر اعتصاب یکپارچه کارگران نیشکر هفته تپه، علیرغم فشارها و تلاشهای تفرقه افکنانه کارفرما ادامه یافت. بنا بر گزارش کارگران نیشکر هفت تپه و اتحادیه آزاد کارگران ایران، ساعت ۸ شب گذشته اسد بیگی سهامدار اصلی و مدیر عامل کارخانه با همراهی تعدادی از نیروهای انتظامی وارد کارخانه شد و تلاش کرد با روشن کردن کوره بخار، اعتصاب کارگران را در هم بشکند اما با مقاومت کارگران روبرو شد. سپس او با ملاقات با کارگران شیفت عصر و شب با بکار بردن الفاظی از قبیل “شما سربازان من هستید و جلوی نقابداران باید ایستادگی کنید” تلاش کرد با ایجاد دو دستگی در میان کارگران، اعتصاب را در هم بشکند. از سوی دیگر کارفرمای شرکت نیشکر هفت تپه برای ایجاد ابهام و در هم شکستن اعتصاب، از ساعت ٧ صبح ٢٢ آذر اقدام به توزیع فیشهای حقوقی شهریور ماه در میان کارگران کرد. اما با شعارهای مرگ بر کریم پور و مرگ بر آصفی (دو نفر از مدیران کارخانه) از سوی کارگران و تجمع اعتراضی آنان در محوطه ساختمان مدیریت مواجه شد. مامورین انتظامی تلاش کردند که رضایت کارگران را برای برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کارگارن با اسد بیگی مدیر عامل، نماینده اداره اطلاعات و دیگر مسئولین محلی حکومت جلب کنند. اما کارگران میگویند این جلسه باید در محوطه صنعتی و با حضور همه کارگران و بطور علنی برگزار شود تا نمایندگان از پشتوانه مستقیم توده های کارگر برخوردار باشند تا اراده توده کارگران عملی شود.

کارگران هفت تپه ٥ ماه است حقوق نگرفته اند، حق بیمه آنها پرداخت نشده و دفترچه های بیمه آنها با مشکل تمدید روبروست. کارگران همه طلبهایشان را فورا میخواهند. وعده و وعید دروغین نمیخواهند.

اعتصاب و تجمعات پنج روز اخیر توسط کارگران نیشکر و خانواده های آنها، یک حرکت قدرتمند در مقابل کارفرما و مدیران و نیروهای سرکوب و ارگانها و مقامات مختلف حکومت در خوزستان است. رسانه های محلی و سراسری حکومتی از صدا و سیما تا رادیوها و روزنامه های سراسری و محلی حکومت، طبق معمول کوچکترین خبری از اعتصاب و خواست های چهار هزار کارگر نیشکر منعکس نمیکنند. اما کارگران محکم و استوار ایستاده اند و اعلام کرده اند چنانچه یک کارگر دستگیر یا اخراج شود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

زنده باد اعتراض متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه و خانواد های آنها

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer