حزب کمونیست کارگری ایران-اعتصاب در همه استانها ادامه دارد

اعتصاب در همه استانها ادامه دارد

اعتصابات کارگری در ماههای گذشته باز هم گسترش یافته است. اعتصابات طولانی و دامنه دار باز هم طولانی تر شده است. شکل اعتراضات تعرضی تر شده است. خانواده های بیشتری در تجمعات و راهپیمایی ها شرکت میکنند. مراکز بیشتری به تعطیلی کشیده میشوند و حقوق کارگران بیشتر و بیشتر توسط کارفرماها بالا کشیده میشود. در چنین فضایی گسترش اعتصابات، به خیابان کشیده شدن اعتراضات، راهپیمایی و حضور خانواده ها چنان فشار را به حکومت تشدید کرده که اینجا و آنجا امتیازاتی میدهد و عقب نشینی هایی میکند تا جلو گسترش اعتراضات را بگیرد اما اعتصاب و اعتراض همه جا جریان دارد. بیش از هر زمان فضا برای اعتراضات مشترک آماده شده است.

کارگران نورد لوله اهواز ورودی های کارخانه را بستند
همزمان با تجمعات مکرر کارگران گروه ملی فولاد اهواز، کارگران نورد لوله نیز امروز ۲۸ بهمن در مقابل کارخانه دست به تجمع زدند و مانع ورود کامیون های حمل و نقل به داخل کارخانه شدند. خواست فوری کارگران پرداخت ۴ ماه حقوق آنها است.

کارگران ذوب آهن اردبیل مقابل استانداری تجمع کردند
کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی روز ۲۷ بهمن در مقابل ساختمان استانداری اردبیل دست به تجمع زدند. مطالبات ۴۰۰ کارگر این کارخانه ۱۳ ماه است توسط کارفرما بالا کشیده شده و ارگانهای دولتی همکار کارفرما حاضر به اقدامی در این زمینه نشده اند.

اعتصاب رانندگان تریلرهای زباله گاه تبریز
رانندگان تریلرهایی که مسئولیت حمل زباله های تبریز به مرکز دفن زباله های این شهر را دارند، به دلیل عدم دریافت چندین ماه مطالبات و دستمزد خود، دست به اعتصاب زده و خواهان پرداخت فوری حقوق های خود شدند. اعتصاب این کارگران موجب انباشت زباله در این محل شده است. کارگران میگویند هفت ماه است هیچ مبلغی به حساب آنها واریز نشده است. شهرداری در مقابل اعتراض کارگران گفته است طرف حساب شما پیمانکار است و به ما ربطی ندارد. کارگران میگویند نه شهردار نه شورای شهر و نه هیچ ارگان دیگری دخالتی نکرده و همگی خود را بی وظیفه اعلام کرده اند. تنها وظیفه این ارگانها دفاع از پیمانکاران مفتخوری است که دستمزد چندرغاز کارگران را هم بالا میکشند.

اینها گوشه ای از اعتصابات هر روزه کارگران در سراسر کشور است. تنها راه مقابل کارگران این است که نیروی خود را هرچه بیشتر به میدان بیاورند. تجمعات مشترک مراکز مختلف کارگری تا حضور فعال خانواده ها و راهپیمایی در مراکز شهرها و جلب حمایت مردم موثرترین راه مقابله با سرمایه داران و حکومت اسلامی آنها است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷ فوریه ۲۰۱۷