حزب کمونیست کارگری ایران-اعتصابات و تجمعات کارگری در سراسر کشور ادامه دارد

اعتصابات و تجمعات کارگری در سراسر کشور ادامه دارد

کارگران بازنشسته سه کارخانه فرنخ و نازنخ و مه‌نخ در قزوین دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع که روز ۱۲ بهمن صورت گرفت در اعتراض به بلاتکلیفی چندین ساله در دریافت مطالبات سنواتی و مزدی بود.

روز ۱۲ بهمن کارگران شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور در اعتراض به ۵ ماه معوقات مزدی، پرداخت نشدن حق بیمه و اخراج ها دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع اعتراضی۳۰۰۰ کارکر مجتمع کشت وصنعت نی شکر هفت تپه که از روز ۶ بهمن شروع شده پس از گذشت یک هفته همچنان ادامه دارد. عدام پرداخت دستمزدهای کارگران موضوع اصلی اعتراض کارگران است. ۲۵۰ کارگر بازنشسته این مجتمع نیز که هنوز قادر به دریافت مطالبات خود نشده اند در اجتماع کارگران شاغل این مجتمع حضور دارند.

تجمعات اعتراضی کارگران ماشین سازی هپکو در اراک که از اوایل دیماه شروع شده همچنان ادامه دارد.

۳۰۰ کارگر کارخانه فرش پارس در نامه ای به فرماندار شهرستان البرز خواهان پرداخت ۵ تا ۸ ماه معوقات مزدی و حل مشکل دفترچه های درمانی خود شدند.

۱۰۰ نفر از کارگران ماشین سازی اراک، در روز ۱۱ بهمن دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان پرداخت ۴ ماه مطالبات معوقه خود شدند.

تجمعات اعتراضی ۴۸ کارگر کارخانه سیمان مسجد سلیمان ۲۴ روز است ادامه دارد. کارگران خواهان پرداخت فوری مطالبات معوقه خود هستند.

جمعی از کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج روز ۱۱ بهمن در مقابل بانک مرکزی در تهران دست به تجمع زدند و به نمایندگی از طرف ۲۷۰۰ نفر از کارکنان این موسسه خواهان تعیین تکلیف این موسسه و ادامه کار خود شدند. به کارکنان این موسسه از دیماه سال گذشته حقوقی پرداخت نشده است. یکی از شعارهای تجمع کنندگان این بود: یه اختلاف کم بشه مشکل ما حل میشه.

کارگران کارخانه فیبر ایران در مقابل استانداری گیلان دست به تجمع زدند و خواهان پرداخت چندماه حقوق و بازگشتن به کار شدند.

۳۰۰۰ کارگر شرکت مخابرات زیرساخت خواهان حذف شرکت‌های پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم شدند.

زمزمه اعتراض در میان کارگران آونگان اراک که ۲۷ ماه حقوق آنها بالاکشیده شده است شنیده میشود.

اعتصابات و تجمعات اعتراضی بسیار وسیعتر از این است. اینها بخشی از اعتراضات دو روز گذشته است که اخبارش در گوشه برخی رسانه ها مطرح میشود. احساس همبستگی و هم سرنوشتی در جامعه بالا است و بدرجه ای که کارگران مشکلات و مسائل خود و خبرهای اعتراض خود را منعکس کنند فعالانه از طرف بخش های مختلف جامعه مورد حمایت قرار میگیرند. حضور خانواده های کارگری کلید حمایت گسترده مردم از کارگران معترض است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۳۰ ژانویه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer