حزب کمونیست کارگری ایران-اعتصابات و اعتراضات کارگری در نقاط مختلف کشور ادامه دارد

اعتصابات و اعتراضات کارگری در نقاط مختلف کشور ادامه دارد

کارکنان اتوبوسرانی زابل دست به اعتصاب و تجمع زدند
روز ۱ اسفند، کارکنان اتوبوسرانی زابل در اعتراض عدم پرداخت ۶ ماه حقوق خود دست به تجمع اعتراضی در مقابل سازمان اتوبوسرانی زابل زدند.

کارگران فولاد اهواز همچنان به اعتصاب ادامه میدهند
اعتصاب کارگران ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ همچنان ادامه دارد. روز ۱ اسفند برای هشتمین روز متوالی، صدها کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به اعتصاب خود ادامه دادند و خواهان امنیت شغلی، عدم پرداخت ماهها حقوق و حق بیمه و دیگرمطالبات خود شدند. کارگران همزمان با اعتصاب در مقابل کارخانه تجمع کردند و مانع تردد خودروهای سنگین به کارخانه شدند. کارگران میگویند مدیرکارخانه بارها گفته است که در چند روز آینده معوقات کارگران پرداخت می‌شود ولی با گذشت چند ماه هیچ اقدامی دراین زمینه صورت نگرفته است.

اعتصاب کارگران صدرا در بوشهر
روز ۱ اسفند، بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارگران شرکت‌ های پیمانکاری صدرا بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند. کارگران خواهان پرداخت فوری ۴ ماه حقوق خود میباشند.

کارگران کارخانه کاشی کویر یزد خیابان را بستند!
صبح روز ۱ اسفند کارگران کارخانه کاشی کویر یزد در اعتراض به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق در خیابان مقابل کارخانه تجمع کرده و خیابان را بستند. بخشی از حقوق کارگران از سال ۹۳، ۹۴ و بخشی از سال ۹۵ و مزایای بیمه و سنوات کارگران هم واریز نشده است. در این کارخانه ۴۰۰ نفر به کار مشغولند.

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگران شش واحد خدماتی مقابل وزارت راه
روز ۲ اسفند صدها نفر از اعضای تعاونی مسکن شش گانه کارگران شش واحد صنعتی، معدنی و خدماتی از واحدهای پارس آرین، صنایع معادن، شرکت باریت، نیروی هوایی، بیمارستان پارس و شرکت توسعه صادرات معادن به نمایندگی از طرف ۲۰۰۰ خانواده در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند. ۲۰۰۰ خانواده شاغل در این شش واحد صنعتی و معدنی ۲۶ سال قبل با پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان قطعه زمینی در منطقه سعادت آباد تهران خریداری کرده و اداره مسکن و شهر سازی به دلایل مختلفی اجازه ساخت وساز به اعضای این تعاونی را نمی‌دهد. ارزش زمین ها در این ۲۶ سال زیاد شده و این بهانه ای برای وزارت راه و شهرسازی شده که ادعا کند این زمینها از نقشه جامع شهر تهران خارج شده و اجازه ساخت داده نمی‌شود.

کارگران کشتی سازی بحرگستر هرمز تجمع کردند
روز ۲ اسفند حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شرکت کشتی سازی بحر گستر هرمز که از شرکت های تابعه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) است و خواهان پرداخت فوری دو ماه حقوق معوقه و بخشی از طلب خود مربوط به سالهای قبل میباشند. بیمه کارگران نیز مطابق حقوق آنها پرداخت نشده است.

رانندگان مجتمع هفت‌تپه دست به تجمع زدند
روز ۲ اسفند حدود ۵۰ نفر از رانندگان ماشین های استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به ۷ ماه مطالبات پرداخت نشده دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند.

رانندگان سرویس‌ های کارگران معدن طزره اعتصاب کردند
رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب کارگران معدن طرزه در اعتراض به عدم پرداخت حداقل ۵ ماه حقوق های خود دست به اعتصاب زدند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰ فوریه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer