حزب کمونیست کارگری ایران-اعتراض متحدانه کارگران نیشکر هفت‌تپه و خانواده‌هایشان ادامه دارد کارگران فولاد و ذغال سنگ کرمان و خانواده هایشان دست به تجمع زدند

اعتراض متحدانه کارگران نیشکر هفت‌تپه و خانواده‌هایشان ادامه دارد
کارگران فولاد و ذغال سنگ کرمان و خانواده هایشان دست به تجمع زدند
کارگران کیان تایر نیز دست به تجمع زدند

کارگران نیشکر هفت‌تپه با قدرت به اعتصاب و تجمع همراه با خانواده های خود ادامه می‌دهند.
۴۰۰۰ کارگر بخش های مختلف نیشکر هفت تپه سومین روز تجمع متحدانه خود را پشت سر گذاشتند. همسران کارگران نیشکر نقش فعالی در این اعتراضات دارند. یکی از زنان شرکت کننده در تجمع امروز حین سخنرانی خود اعلام کرد چنانجه فورا به خواست های کارگران رسیدگی نشود تجمع به مقابل فرمانداری کشیده میشود. او اعلام کرد که افشار باید اخراج شود و تا زمانی که به خواست های کارگران و خانواده هایشان پاسخ داده نشود اعتصاب ادامه خواهد یافت. ما دیروز پنج زن بودیم که جاده را اشغال کردیم و کاری کردیم که خبر اعتراض ما به همه جا برسد. کارگر دیگری ضمن اعتراض به رسانه هایی که اعتراض کارگران هفت تپه را منعکس نمیکنند، اعلام کرد که تا مطالبات ما پرداخت نشود به اعتصاب ادامه میدهیم و از اخراج و دستگیری ترسی نداریم. او اعلام کرد که سندیکای کارگران نیشکر باید آزاد شود و اگر تمام مطالبات ما عملی شود اما حتی یک نفر از کارگران اخراج یا زندانی شود اعتصاب ادامه خواهد یافت. صحبت های این دو نفر با کف زدن و هورا کشیدن کارگران و با شعار اعتصاب اعتصاب مورد استقبال توده های کارگر قرار گرفت.

تجمع کارگران بازنشسته فولاد و کارگران ذغال سنگ کرمان همراه با خانواده‌ها:
از ساعت ٩ صبح روز ٢٠ آذر بازنشستگان فولاد در کرمان بنا بر فراخوان قبلی همراه با کارگران ذغال سنگ در مقابل صندوق بازنشستگی این شهر تجمع کردند و با شعارهای حقوقهای بموقع حق مسلم ماست و یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، اعتراضشان را اعلام کردند. خانواده های آنها فعالانه در این تجمع شرکت داشتند. اعتراض کارگران بازنشسته ذغال سنگ کرمان و کارگران فولاد به عدم پرداخت دستمزد و وعده های پوچی است که به آنها داده میشود. بازنشستگان ذغال سنگ در ٢٧ آبانماه نیز دست به تجمع زده بودند. بازنشستگان فولاد نیز به تاخیر دوماهه حقوق و وعده های پوچ مسئولین و مشخص نبودن درمان پایدارشان تا پایان سال ٩٦ اعتراض دارند. ٨٥ هزار بازنشسته فولاد در سطح کشور با مشکلات مشابهی سر و کار دارند و مدام در حال تجمع و اعتراض به سر میبرند. بازنشستگان فولاد که در تجمع ۱۹ آذر در مقابل مجلس بطور چشمگیری حضور داشتند، همراه با سایر بازنشستگان خواهان افزایش حقوق به بالای خط فقر ٤ میلیون تومان، پرداخت بموقع دستمزدها و درمان رایگان هستند.

کارگران کیان تایر دست به تجمع زدند:
کارگران کیان تایر نیز امروز دست در مقابل دفتر روحانی دست به تجمع زدند. ۱۲۰۰ کارگر این کارخانه نگران از دست دادن کار خود هستند. کارگران بازنشسته کیان تایر نیز بابت سنوات پرداخت نشده خود، دست به تجمع مشابهی در مقابل وزارت صنعت و معدن زده بودند.

علاوه بر این اعتصابات، باید به اعتصاب ۵۶ روزه کارگران کمباین سازی تبریز، اعتراض پرسنل قرارداد موقت نفت، تجمع کارگران چند منطقه شهرداری کرج،‌ کارگران لاوان تابلو کرمان،‌ کارگران حمل و نقل خلیج فارس و کارگران معدن سنگرود نیز اشاره کرد. اینها گوشه ای از اعتصابات وسیعی است که در نقاط مختلف علیه ظلم و ستم دولت و کارفرمایان جریان دارد.

به خواست های کارگران باید فورا و بدون برو برگرد پاسخ داده شود. کارگران میتوانند با قدرت بیشتری به میدان آیند. در کلیه اعتراضات لازم است خانواده های کارگران فعالانه شرکت کنند و مردم شهر و مراکز دیگر کارگری را به حمایت از خود جلب کنند. کلیه مراکز کارگری باید از مدیای اجتماعی بعنوان ابزاری در جهت بحث و تبادل نظر و سازماندهی و برنامه ریزی برای متحد کردن کلیه کارگران اعتصابی و حضور فعال خانواده های شان استفاده کنند. کارفرماهای مفتخور و دولت اسلامی شان را میتوان وادار کرد به خواست های کارگران فورا پاسخ دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷