حزب کمونيست ايران-گزارشی از برگزاری مراسم باشکوه روز پیشمرگ کومه له در شهر کلنِ آلمان

گزارشی از برگزاری مراسم باشکوه روز پیشمرگ کومه له در شهر کلنِ آلمان

حزب کمونيست ايران

شنبه شب 22 ژوئن 2013 مراسم 31 خرداد – روز پیشمرگ کومه له – با حضور اعضا و دوستداران کومه له و حزب کمونیست ایران – مقیم آلمان و هلند -، نمایندگان احزاب و سازمانهای سیاسی برگزار گردید.
نخست مراسم با خوش آمدگویی رفقای مجری آرزو بیکس و قادر محمدی به زبانهای کردی و فارسی آغاز گردید و به دنبال رفقای مجری برنامه های مراسم و تاریخچه ای کوتاه به همین مناسبت را قرائت کردند. مراسم با سرود انترناسیونال سرود همبستگی جهانی طبقه کارگر ادامه پیدا کرد. سپس در گرامیداشت یاد تمامی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم یک دقیق سکوت اختیار گردید. سکوت با شعری شکسته شد. رفقا سابیر بوکانی و سانان محمدی دو قطعه سرود انقلابی را تقدیم حاضرین سالن کردند.
رفیق هلمت پایبندی کادر قدیمی کومه له بدین مناسبت سخنانی را ایراد کردند. ایشان در سخنان خود به مسائلی از قبیل: زندگینامه کوتاهی از مبارزه و مقاومت رفیق جانباخته سعید معینی، شکل گیری نیروی انقلابی پیشمرگ کومه له، مقاومت و فداکاری در مقابل رژیم جنایتکاری اسلامی ایران، دفاع و مبارزه کومه له از حقوق کارگران و مردم انقلابی کردستان، دستاورد مبارزاتی این نیرو و فراز و نشیب هایی که نیروی پیشمرگ کومه له تاکنون طی کرده، پرداختند.
رفقا منصور تریک و کریم امانی هر کدام با قرائت شعری به مناسبت این روز فرخنده به مراسم شور و شوق انقلابی بخشیدند. همچنین فیلم مستند کوتاهی از مبارزات نیروی پیشمرگ کومه له تقدیم حضار گردید. در میان برنامه ها چند تراکت و سرود انقلابی اجرا گردید. بخش پایانی مراسم به ارائه برنامه های هنری هنرمندان عزیز سابیر، شاهو و سانان اختصاص داده شده بود و شرکت کنندگان با رقص و شادی مراسم را تا پاسی از شب ادامه دادند.
تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران – حوزه کلن
24 – 6 – 2013