حزب كمونیست كارگری-در محكومیت كشتار مردم در موصل!

در محكومیت كشتار مردم در موصل!


گزارشات خبرگزاریها از تعداد كشته شدگان موصل در چند روز اخیر، هر چند متفاوت، اما حاكی از آن است كه حداقل صدها تن از شهروندان غیر نظامی در پی حملات هوایی جنگنده های “نیروهای ائتلاف” و در راس آن دولت آمریكا، تا كنون كشته و تعداد زیادی زخمی شده اند. تعداد زیادی از شهروندان بیگناه نیز هنوز زیر آوار خانه ها و اماكن تخریب شده قرار دارند.

فراریان از موصل خبر میدهند كه تعداد كشته شدگان و زیر آوار ماندگان “بسیار” است. سازمان ملل تعداد قربانیان را “بسیار بالا” برآورد كرده است. تاكنون بیش از ٢٠٠ هزار تن در اثر بمباران محل زیست و كار خود، تتمه زندگی خود را به دوش گرفته و آواره دشت و بیابان شده اند. مابقی نیز، بیش از ٦٠٠ هزار تن، بنا به گزارش سازمانهای امداد رسانی در میان جنگ نیروهای درگیر گرفتار شده و راه فراری ندارند.

زندگی و مدنیت در موصل در حال نابودی است. فاجعه ای در پی فاجعه ای دیگر و این سهم مردمی است كه چندی پیش به اسارت هیولای اسلامی داعش در آمدند و امروز بنام “آزادی” شان محل زندگی و كارشان از سوی داعش و نیروهای متعدد مرتجع و ضد انسانی تروریسم دولتی در هم کوبیده شده است.

ما جنگ علیه داعش را محكوم نمیكنیم. بشریت باید از شر داعش و هر نیروی تروریست اسلامی و غیر اسلامی دیگری خلاص شود. اما این كشتارها و حملات هوایی كه قربانیانش مردم عادی اند، جنگ نیست، كشتار و تروریسم هوایی است. یك جنایت جنگی است. جنایتی علیه شهروندانی است كه سهمی در این كشمكش خونین نداشته اند.

باید به كمك مردم آواره و فراری از موصل شتافت. باید به كمك مردمی شتافت كه در موصل گرفتار جنگ علیه داعش شده اند. نباید اجازه داد كه این صحنه ها در اذهان بشریت معاصر تصاویری “عادی” و یك “منظره”، هر چند ناخوشایند، تلقی شود. نباید اجازه داد این كشمكش و مشقت به وضعیتی دائمی تبدیل شود. این سهم بشریت نیست، این سهم مردم موصل نیست!

حزب كمونیست كارگری هرگونه اقدامی را كه منجر به قربانی شدن مردم عادی شود، قویا محكوم میكند. حزب كمونیست كارگری خواهان بیشترین كمك و مساعدت سازمانها و نیروهای بین المللی به نیروهای فراری و گرفتار شده در موصل است.

حزب كمونیست كارگری
۷ فروردین ۱۳۹۶، ٢٧ مارس ٢٠١٧
Avsnitt för bifogade filer