حزب كمونیست كارگری ایران-رضا شهابی باید فورا آزاد شود!‌

رضا شهابی باید فورا آزاد شود!‌

رژیم اسلامی بار دیگر رضا شهابی فعال كارگری و عضو هیات مدیره سندیكای كارگران شركت واحد را در روز چهارشنبه ١٨ مرداد در زندان رجایی شهر زندانی كرد.

رضا شهابی در سال ١٣٨٩ به جرم از پیش آماده “تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” دستگیر و زندانی شد. در این مدت تحت انواع شكنجه ها و بازجویی ها قرار گرفت. به مدت ١٩ ماه در سلولهای انفرادی اوین بسر برد و به شش سال حبس و پرداخت هفت میلیون و نیم تومان جریمه نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت سندیكایی محكوم گردید و در سال ۹۴ پس از طی دوره محکومیت از زندان آزاد شد. سندیکای کارگران واحد در بیانیه ای گفته است: «صبح روز هجدهم مرداد شهابی به همراه یکی از اعضای سندیکا و همسرش به زندان رجایی شهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل بگیرد و با وجود اینکه خود ایشان نامه آزادی خود به تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ را در پرونده دید اما با بهانه قرار دادن غیبت او در سال ۱۳۹۳ او را راهی بند قرنطینه کردند و تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی دیگری از وضعیت او در دست نیست».

در هفته های اخیر سرکوب اعتراضات کارگری و دستگیری فعالین کارگری گسترش یافته است و این بخشی از تلاش حکومت اسلامی برای عقب راندن کارگران و مردمی است که هر روز گلوی رژیم را بیشتر فشار میدهند. اسماعیل عبدی را مجددا دستگیر کردند، محسن عمرانی را که دو سال قبل به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شده بود به زندان انداختند، حمید شرقی عضو سندیکای فلزکار مکانیک را دستگیر کردند، به تجمع کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه حمله کردند و ۵۳ نفر از آنان را به دادگاه کشاندند، علی اکبر باغانی را همچنان در تبعید نگهداشتند، علیه دو معلم دیگر، رضا مسلمی و طاهر قادرزاده، حکم صادر کردند، شاپور احسانی راد را به شلاق و جزای نقدی محکوم کردند و تلاش برای بازگرداندن محمود بهشتی و جعفر عظیم زاده به زندان را در دستور قرار دادند.

حزب كمونیست كارگری زندانی کردن رضا شهابی و سایر فعالین کارگری و معلمان و سرکوب اعتراضات بحق مردم را قویا محكوم میكند. رضا شهابی، محسن عمرانی، اسماعیل عبدی، حمید شرقی و سایر کارگران و معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی از جمله آتنا دائمی، آرش صادقی و گلرخ ایرانی باید فورا و بی هیچ قید و شرطی آزاد شوند و هر نوع پرونده سازی علیه فعالین اعتراضات حق طلبانه مردم و امنیتی کردن مبارزات مردم پایان داده شود.

علیرغم همه سرکوبگری ها، اعتراضات کارگران، معلمان، بازنشستگان و پرستاران به اشکال مختلف و در ابعاد وسیعی جریان دارد، زنان و جوانان نفس حکومت را گرفته اند، مالباختگانی که دار و ندارشان توسط دزدان اسلامی و نهادهای وابسته به حکومت بالا کشیده شده یک روز از اعتراض نایستاده اند، گوشمالی دادن آمرین به معروف وسعت بیشتری یافته و بیش از هر زمان همبستگی میان بخش های مختلف مردم علیه حکومت منحوس اسلامی عمیق تر شده است. سران حکومت بیش از هر کس دیگری واقفند که هیچ درجه از اقدامات سرکوبگرانه مردم را تسلیم نخواهد کرد. در چنین شرایطی گسترش مبارزه برای آزادی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی یک وجه مهم پیشروی مردم در مبارزه برای رهایی از شر حکومت قاتلان و دزدان اسلامی است. حزب کمونیست کارگری کلیه کارگران و مردم آزادیخواه را به تحکیم همبستگی و گسترش اعتراض برای آزادی زندانیان سیاسی و مبارزه برای سرنگونی حکومت منفور اسلامی فرامیخواند.

حزب كمونیست كارگری ایران
۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲ اوت ۲۰۱۷