حزب كمونيست كارگرى ايران-به گرانى نان یکصدا اعتراض کنید

حزب كمونيست كارگرى ايران

به گرانى نان یکصدا اعتراض کنید

جمهوری اسلامی نان را حداقل ۳۲ درصد افزایش داد. رئیس تعزیرات حکومت میگوید ۱۵ درصد قیمت نان گران تر شده اما از وزن آنهم ۱۷ درصد کم شده است بعبارتی ۳۲ درصد نان را گران کرده اند. بسیاری از نانوایی ها نان را از اینهم گران تر میفروشند. و مساله به اینجا ختم نمیشود. نان که گران شد مستقیما بر قیمت همه کالاهای دیگر تاثیر میگذارد و همه چیز به سرعت گران میشود. و این در حالی است که حتی با قیمت قبلی هم اکثر مردم از خرید نان مورد نیاز خود عاجز بودند. این یک جنایت آشکار مفتخوران و میلیاردرهای حاکم در حق اکثریت مردمی است که یا بیکارند یا در بهترین حالت یک چهارم خط فقر دستمزد میگیرند.

جمهوری اسلامی حتی نان خالی را هم از سفره مردم دارد جمع میکند و میلیون ها کارگر شاغل و بیکار، میلیونها کودک، میلیونها بازنشسته را به فقر و گرسنگی بیشتر و به بیماری های بیشتر و انواع مصیبت های دیگر سوق میدهد. این سیاست،ادامه سیاست جراحی اقتصادی احمدی نژاد و اقتصاد مقاومتی خامنه ای است. همه باندهای حکومت سیاست مشابهی در این زمینه دارند. همانطور که درمورد تحمیل دستمزدهای جنایتکارانه به طبقه کارگر سیاست واحدی دارند. همانطور که در مقابل اعتراضات کارگران و مردم و تلاش فعالین کارگری برای متشکل کردن کارگران سیاست یکسانی دارند. در حالیکه هر روز هزینه امامزاده ها و موسسات مذهبی، هزینه ای که صرف تروریست های اسلامی در سوریه و یمن و عراق و لبنان میشود و هزینه ارگان های سرکوب و جاسوسی علیه مردم را افزایش میدهند و ارقام حقوق ها و دزدی هایشان بیشتر و بیشتر میشود، دستمزدهای کمتر و فقر و فلاکت بیشتری به مردم تحمیل میکنند.

جمهوری اسلامی دو هفته است در مقابل معضلات غیر قابل توصیف زلزله زدگان غرب کشور لاقیدی کرده و صدها هزار نفر را به حال خود رها کرده است و اکنون تصمیم ضد انسانی دیگری علیه اکثریت مردم گرفته است. اما همانطور که مردم جنبش توده ای وسیعی در حمایت از زلزله زدگان در سراسر کشور سازمان دادند و تودهنی بزرگی به جمهوری اسلامی زدند، در مقابل گرانی نان نیز کوتاه نخواهند آمد. مردم قدرت خود را در اعتصابات و تجمعات باشکوه سالهای اخیر و شکل دادن به موج انسانی در حمایت از زلزله زدگان دیده اند و با قدرت علیه این تصمیم حکومت نیز خواهند ایستاد.

حزب کمونیست کارگری طبقه کارگر اعم از کارگران شاغل و بیکار و بازنشستگان را، دانشجویان و زنان و جوانان محروم و ستمدیده را فرامیخواند که علیه گرانی نان دست به اعتراض بزنند. همه جا از کارخانه و دانشگاه، از مدرسه و اداره و محله، باید شروع به سازماندهی اعتراض کنیم و قدرت اعتراض خود را به میلیاردهای مفتخور اسلامی نشان دهیم. نه تنها تشکل های کارگری بلکه کلیه تشکل های مدافع حقوق کودک یا محیط زیست، تشکل های مدافع حقوق زن یا تشکل های دانشجویی و کلیه تشکل های مدافع مردم، نویسندگان و هنرمندان و سایر چهره های پیشرو و مردمی باید شروع به سازماندهی اعتراضات توده ای کنند و در صف اول مبارزه علیه گرانی نان به میدان بیایند. تشتت در صفوف دشمنان مردم و روحیه اعتراضی بالای مردم، زمینه را برای شکل دادن به یک جنبش توده ای در سراسر کشور علیه گرانی نان فراهم کرده است. باید با تمام قوا به میدان آمد و جبهه قدرتمند دیگری علیه حکومت اسلامی مفتخوران و سرمایه داران سازمان داد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷