حزب حکمتیست- چند گزارش خبری و تراکت در رابطه با اول مه

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست

درگیری مردم و دستفروشان در برابر حمله مامورین شهرداری سنندج به دستفروشان در خیابان فردوسی

بنا به گزارش پخش شده در شهر سنندج، مامورین شهرداری شهر سنندج امروز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، به دستفروشان مستقر در خیابان فردوسی، تحت عنوان “مبارزه با سد معبر” حمله کردند. دستفروشان نسبت به این کار شنیع اوباش شهرداری که مانع تامین معیشت زندگی شان شده، با آنان درگیر شده و مردم حاضر در محل از دستفروشان حمایت کردند. حمله امروز اوباش شهرداری و درگیر شدن دستفروشان با آنان در ادامه اعتراضات دو هفته اخیر شان می باشد. روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۳۰۰ تن از دستفروشان شهر سنندج در اعتراض به تغییر ساعت و تعیین و اختصاص محل معین برای کارشان از سوی شهرداری، مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. در جریان این تجمع شهردار وعده داده بود تا مکانی را برای محل کار دستفروشان تعیین کند ولی علیرغم گذشت چند روز و عدم تحقق وعده های شهرداری، دستفروشان ناچارا صبح روز دو شنبه ۴ اردیبهشت مجددا در مقابل استانداری رژیم در این شهر دست به تجع اعتراضی زدند و خواهان متحقق شدن وعده های شهرداری شدند. بجای تعیین مکان و زمان مشخص امروز ارازل شهرداری در خیابان فردوسی به آنان حمله کرده و مانع کسب و کارشان شده اند.

پدیده دستفروشی در جامعه ایران و کردستان بدلیل بحران عمیق اقتصادی و اخراج و بیکاری سازی وسیع و بسته شده مراکز کاری و عدم تامین معیشتی بویژه “بیمه بیکاری مکفی” بعنوان تنها منبع تامین معیشت خود و خانواده شان، وسیعا رشد کرده است و بطور مستمر اوباش شهرداری تحت عنوان “مبارزه با سد معبر” به آنان حمله کرده و وسایلشان را گاه مصادره و یا در سطح محل استقرارشان پرت کرده اند. دستفروشان و مردم حاضر در محل همیشه با آنان درگیر شدند و مقاومت نموده اند.

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶- ۲۶ آوریل ۲۰۱۷

فراخوان شرکت در مارش انترناسیونالیستی اول مه در هلسینکی

زنده باد اول ماه مه روز جهانی همبستگی طبقه کارگر!

انسانهای برابری طلب و آزادیخواه!

روز دوشنبه اول ماه مه ۲۰۱۷، بمناسبت گرامیداشت و ابراز وجود اجتماعی طبقه کارگر در شهر هلسینکی، مارش انترناسیونالیستی اول ماه مه از طرف اتحادیه های کارگری، جریانات و احزاب کمونیست، چپ و رادیکال بطور مستقل برگزار می شود.

حزب حکمتیست تشکیلات فنلاند در این صف مستقل شرکت می کند. شما را فرامیخوانیم دراین مارش انترناسیونالیستی شرکت کنید.

محل تجمع: ساعت ۱۰ میدان هاکا نیه می – Haka Niemin tori

زمان مارش و محل مراسم: ساعت ۱۱ راهپیمائی بطرف مرکز اصلی شهر هلسینکی – کیاس ما kijasmaa

زنده باد اول ماه مه روز جهانی همبستگی طبقه کارگر!

تشکیلات فنلاند حزب حکمتیست

۲۴ آوریل ۲۰۱۷

شماره تلفن های تماس:

رضا کمانگر: 0405629548

اسماعیل ویسی: 0503573456

کارگران جهان متحد شوید!

در اول مه نه شاهی تاجگذاری کرده است، نه مذهبی آمده است، و نه “ملتی” درست شده است! اول مه روز یک طبقه جهانی، روز یک جنبش بین المللی کارگری است که برای تغییر ریشه ای جهان، برای انقلاب کمونیستی مبارزه میکند!

                                                    

اول مه روز صاحبان واقعى جهان است! روز بشريتى است که جهان بدون کار او نميتواند سرپا بماند! روزى است که اسپارتاکوس هاى اين جنبش، رهبران کمونيست و سوسياليست کارگران، اعلام ميکنند: براى رهائى جامعه راهى جز انقلاب کارگری، انقلاب بردگان مزدی، عليه سيستم بردگى مزدى وجود ندارد!

 

زنده باد اول مه!

زنده باد انترناسیونالیسم کارگری!

زنده باد انقلاب کارگری!

 

حزب کمونیست کارگری ایران  – حکمتیست

 آوریل ۲۰۱۷

 

www.hekmatist.org

در اول مه

علیه سرمایه داری بپاخیزیم!

ما کارگران هرچه بیشتر کار میکنیم، سرمایه قدرتمندتر میشود! هرچه سرمایه بیشتر قدرتمند میشود، زنجیر اسارت طبقه ما محکم تر میشود! در حالی که ميليون ها کارگر بیکار و زندگى شان نابود ميشود، سرمايه داران از صدها ميليون دلار حمايت از جيب ما کارگران بهره مند ميشوند!

 

کارنامه سرمایه داری مملو از جنایت علیه زندگی و عواطف ما کارگران است! سرمايه دارى با تشدید فشار کار و کاهش دستمزدها، با بیکارسازی و ایجاد رقابت در صفوف ما، با گسترش کار قراردادی و افزايش ساعات کار، با تحمیل فقر مستمر و با موعظه توجیه این اوضاع، هستی ما کارگران را در چهار گوشه جهان گرو گرفته است!

 

کارگران! اين نظام شايسته ما و بشر امروز نيست! اين نظام بدون جنايت و فقر و تبعيض و نابرابرى نميتواند سرپا بماند! رهائی ما کارگران در گرو انقلاب علیه سلطه سیاسی و اقتصادی سرمایه است! در اول مه در صفوف بهم فشرده، با پرچمهای سرخ و عزم برپائی حکومت کارگری بمیدان بیائیم! در اول مه باید خشت خشت کاخهاى قدرت بورژوازى را بلرزانیم!

 

در اول مه باید فرياد زنيم؛ نابود باد سرمايه دارى! یک دنیای بهتر باید ساخت! جهانى آزاد و برابر و مرفه، یک جامعه آزاد کمونیستی!

 

زنده باد انقلاب کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

 آوریل ۲۰۱۷

www.hekmatist.org