حزب حکمتیست- نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

روزهای شنبه ۳۰ آبان و یکشنبه اول آذر  ۱۳۹۵ برابر با ۲۰ و ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶ نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست با حضور اکثریت بالای اعضای دفتر سیاسی برگزار شد. دستورهای نشست که تصویب و مورد بررسی قرار گرفتند، عبارت بودند از:

۱ – گزارش

۲-  بررسی سند موازین کار دفتر سیاسی

۳- مولفه های کنونی اوضاع سیاسی و پروژه های حزب

۴- پروژه بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب اکتبر

۵- قرار و قطعنامه ها

۶- انتخابات

۷- درمورد تحولات خاورمیانه و جنگ در سوریه (سمینار)

۸- اوضاع سیاسی – ملزومات پیروزی کارگر و کمونیسم چیست؟ (سمینار)

در دستور اول نشست گزارش رئیس دفتر سیاسی و دبیران کمیته های اصلی حزب ارائه شد. به سئوالات مطرح شده حول گزارشات پاسخ داده شد. سپس رفقای حاضر در جلسه حول گزارشات و فعالیتهای حزب در فاصله دو نشست نقطه نظرات خود را مطرح کرده و بحث و تبادل نظر جدی صورت گرفت. در دستور دوم سند موازین کار دفتر سیاسی مجددا بررسی و ضمن تایید مجدد کلیت آن، در چند مورد مشخص اصلاحیه هایی در جهت تدقیق به سند اضافه شد. در دستور سوم نشست مولفه های کنونی اوضاع سیاسی و پروژه های مشخصی در قبال این اوضاع مورد بررسی قرار گرفت. نشست دفتر سیاسی به هیئت اجرایی منتخب سپرد در پرتو این مباحث طرحهای سیاسی و عملی لازم را آماده و برای تصویب نهایی به دفتر سیاسی ارائه کند. به علاوه نشست تصویب کرد، بیانیه حزب در افشای امید بستن مجدد اپوزیسیون راست پروغربی به پدیده فوق ارتجاعی ترامپ و دخالت آمریکا در تحولات سیاسی ایران آماده و منتشر شود.

در دستور بعدی، فاتح شیخ در زمینه بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب کارگری اکتبر قرار جامعی به جلسه ارائه و حول آن توضیحات لازم را ارائه کرد. رفقای حاضر در جلسه با بحث ها و پیشنهادات خود پروژه رفتن به استقبال صدمین سالگرد انقلاب اکتبر را دقیق و تکمیل کردند. دفتر سیاسی حزب بر اهمیت بزرگداشت شایسته این مهمترین واقعه انقلابی و کمونیستی قرن بیستم و جنبش ما تاکید گذاشت. سند و قرارمربوطه به تصویب دفتر سیاسی رسید و رفیق فاتح شیخ به عنوان مسئول پیگیری این پروژه تعیین شد. در بخش قرار و قطعنامه ها، قرار و سندی تصویب نشد. سپس در دستور انتخابات از میان کاندیداها اعضای هیئت اجرایی دفتر سیاسی انتخاب شدند. به این ترتیب هیئت اجرایی پنج نفره دفتر سیاسی حزب عبارتند از رحمان حسین زاده (رئیس دفتر سیاسی)، ناصر مرادی، عبدالله دارابی، سیاوش دانشور، فاتح شیخ.

در بخش سمینارها، ابتدا تحولات خاورمیانه و جنگ در سوریه توسط رفیق عبدالله دارابی ارائه شد و حاضرین در جلسه به جنبه های مختلف این موضوع  پرداختند. در سمینار بعدی که توسط رفیق سلام زیجی ارائه شد، تحولات سیاسی و ملزومات پیروزی کارگر و کمونیسم در گرو چیست؟ مورد بررسی قرار گرفت. در هر دو سمینار رفقای حاضر در نشست فعالانه دخالت کردند.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

آذر ۱۳۹۵ – نوامبر ۲۰۱۶