حزب حکمتیست – نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

 

روزهای چهارم و پنجم بهمن ۱۳۹۳ برابر با ۲۴ و ۲۵ ژانویه ۲۰۱۵ نشست دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست با حضور اکثریت اعضای دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب (رفیق حسین مرادبیگی) برگزار شد. بخش عمده مباحث نشست حضوری دفتر سیاسی به تدارک سیاسی و اجرایی کنگره هفتم حزب اختصاص یافت. دستورهای نشست که به اتفاق آرای حاضرین تصویب و مورد بررسی  قرار گرفتند، عبارت بودند از:

۱- گزارش و ارزیابی

۲- تدارک سیاسی کنگره هفتم حزب:

الف: اوضاع جهان

ب- اوضاع ایران و چه باید کرد حزب حکمتیست.

ج- جنبش آزادی زن

۳- سازماندهی اجرایی، عملی کنگره هفتم

۴- قرار و قطعنامه ها

۵- انتخابات

 

در دستور اول نشست، حول گزارشات کتبی رئیس دفتر سیاسی و کمیته های اصلی حزب به سئوالات اعضای دفتر سیاسی جواب داده شد و سپس رفقای دفتر سیاسی اظهار نظر لازم را کردند. نشست دفتر سیاسی ضمن بررسی فعالیتهای انجام شده از مقطع پلنوم ۳۰ تاکنون بر ناکافی بودن این سطح از فعالیت حزب تاکید گذاشت و به علاوه تلاش دفتر سیاسی برای رفع موانع پیش روی فعالیتهای حزب مورد توجه جدی نشست قرار گرفت.

 

در دستور دوم نشست که به تدارک سیاسی کنگره هفتم حزب مربوط بود، مباحث سیاسی مورد نظر به ترتیب الف – اوضاع جهان توسط فاتح شیخ، ب- اوضاع ایران و چه باید کرد حزب، توسط رحمان حسین زاده ، ج- جنبش آزادی زن توسط آذر ماجدی در وقت تعیین شده توسط معرفین بحث به جلسه ارائه شدند. رفقای حاضر در نشست فعالانه در این مباحث دخالت کردند و قرار شد در پرتو مباحث ارائه شده، اسناد هر یک از این بحثها به جلسه آتی حضوری دفتر سیاسی ارائه شوند و نهایتا برای تصویب و تصمیم نهایی برای کنگره هفتم حزب آماده شوند.

 

در دستور سوم نشست، بخشهای اجرایی و عملی برگزاری کنگره هفتم حزب مورد بررسی قرار گرفت. نشست دفتر سیاسی تصمیمات لازم را اتخاذ کرد. به زودی اطلاعیه برگزاری کنگره و پروسه انتخابات نمایندگان کنگره اعلام میشود.

علاوه بر دستورهای نشست، سمیناری هم به اوضاع سیاسی و چه باید کرد حزب اختصاص یافت. بعد از معرفی بحث توسط رفیق صالح سرداری، اعضای حاضر در جلسه در مبحث دخالت کردند و در بخش چه باید کرد این بحث پروژه های مشخصی مورد تایید نشست قرارگرفت.

 

به دلیل کمبود وقت قرارهای رسیده به نشست به جلسه بعدی دفتر سیاسی موکول شد.

 

پایان بخش نشست دفتر سیاسی انتخابات بود. در این بخش ابتدا رحمان حسین زاده به اتفاق آرای حاضران در نشست به عنوان رئیس دفتر سیاسی حزب انتخاب شد. سپس چهار عضو دفتر سیاسی به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند که عبارتند از رفقا: عبدالله دارابی ، سیاوش دانشور٬ فاتح شیخ و ناصر مرادی.

 

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۱۰ بهمن ۱۳۹۳ – ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵