حزب حکمتیست – نشست دفتر سیاسی برگزار شد

نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر با چهاردهم و پانزدهم مه ۲۰۱۶ نشست دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست با حضور اکثریت اعضای دفتر سیاسی برگزار شد. دستورهای نشست که تصویب و مورد بررسی قرار گرفتند، عبارت بودند از:

۱- گزارش

۲- اوضاع سیاسی: ( با محورهای پایین)

الف – روندهای محتمل در سیاست ایران

ب- ما و پروسه سرنگونی جمهوری اسلامی

ج- چگونگی ارتقاء آمادگی حزب حکمتیست

۳- سند پروژه ها و اقدامات

۴- شگردهای امنیتی جمهوری اسلامی و خنثی کردن آن

۵- تلویزیون پرتو و ارتقاء کیفیت آن

۶-  قرار و قطعنامه ها

۷- انتخابات

در دستور اول نشست رئیس دفتر سیاسی و دبیران کمیته های اصلی حزب گزارش خود را شفاهی ارائه کردند. به سئوالات مطرح شده حول گزارشات پاسخ داده شد. سپس رفقای حاضر در جلسه  حول گزارشات و فعالیتهای حزب در فاصله دو نشست نقطه نظرات خود را مطرح کرده و بحث و تبادل نظر جدی صورت گرفت.

در دستور دوم اوضاع سیاسی ایران به طور جامع و در سه محور اساسی مورد اشاره بالا مورد بررسی جامع قرار گرفت. بعد از ارائه مباحث، نشست دفتر سیاسی با فرصت کافی به بحث و تبادل نظر پرداخت. علیرغم وجود نقطه تاکیدهای متفاوت در این مبحث، نشست دفتر سیاسی بر بالابردن آمادگی حزب در سطوح مختلف برای جوابگویی به مصافهای پیش رویمان در دوره آینده تاکید داشت.

در دستور بعدی سند اقدامات و پروژه های دوره ای حزب مورد بحث قرار گرفت. این سند به تصویب رسید. سند مصوب در سطح حزب منتشر میشود.

در دستور چهارم، شگردهای جدید امنیتی جمهوری اسلامی مورد بحث قرار گرفت. نشست با حساسیت ویژه و وقت کافی این مبحث را مورد بررسی قرار داد. خنثی کردن شگردهای جدید امنیتی جمهوری اسلامی یک مسئله اساسی است که حزب ما و نیروهای اپوزیسیون باید به آن اهمیت دهند و آن را خنثی کنند. نشست دفتر سیاسی در این رابطه اقدامات عملی مشخص را به تصویب رساند.

در دستور پنجم تلویزیون پرتو و ارتقاء کیفیت برنامه های آن بررسی شد. نشست دفتر سیاسی تاکید داشت شروع مجدد برنامه های تلویزیون در سه ماهه گذشته جزو فعالیتهای موثر حزب بوده است. به علاوه جلسه دفتر سیاسی در راستای ارتقاء کار آن بر اقداماتی تاکید کرد.

پایان بخش نشست دفتر سیاسی انتخابات بود. در این بخش ابتدا رحمان حسین زاده و جمال کمانگر برای پست رئیس دفتر سیاسی کاندید شده، و رحمان حسین زاده به عنوان رئیس دفتر سیاسی انتخاب شد. سپس نشست دفتر سیاسی بنا به ضرورت پیشبرد کاراتر امور اجرایی حزب، از میان اعضای هیئت اجرایی وجود پست دبیر اجرایی حزب را تصویب کرد. تنها کاندید این پست رفیق ناصر مرادی به عنوان دبیر اجرایی حزب به اتفاق آرای حاضرین انتخاب شد. سپس دیگر اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند. هیئت اجرایی پنج نفره منتخب دفتر سیاسی عبارتند از رفقا رحمان حسین زاده، ناصر مرادی، عبدالله دارابی، سیاوش دانشور و فاتح شیخ.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

اردیبهشت ۱۳۹۵ – مه ۲۰۱۶