حزب حکمتیست-حضور میلیتانت واحدهای تشکیلات خارج کشور علیه مضحکه انتخابات رژیم اسلامی

حضور میلیتانت واحدهای تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست

علیه مضحکه انتخابات رژیم اسلامی

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست، در افشای مضحکه انتخابات رژیم اسلامی و در تقابل با فراخوان جناحهای جمهوری اسلامی و مجیزگویان آنها در خارج از کشور، روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ با برپا کردن تجمع اعتراضی و تظاهرات و با حضور میلیتانت در مقابل سفارتخانه های رژیم و اماکنی که برای صندوق رای در کشورهای اروپایی در نظر گرفته بودند، همراه با کمونیستها و آزادیخواهان خارج کشور، با سخنرانی رهبران و کادرهای حزب در این تجمعات به افشای جنایات و سرکوبگری و زندان و شکنجه و اعدام از طرف این رژیم پرداختند و شیادان مجیزگوی “اپوزیسیون” هوادار رژیم را رسوا کردند و این روز را به روز اعتراض به مضحکه انتخاباتی و افشای ۴ دهه عملکرد مملو از جنایات و توحش جمهوری اسلامی و کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل کردند.

 

واحدهای تشکیلات خارج حزب در شهرهای لندن، استکهلم، گوتنبرگ، برلین، فرانکفورت، هامبورگ و هلسینکی با برگزاری آکسیونهای مختلفی در مقابل سفارتخانه های جمهوری اسلامی و دیگر اماکن برگزاری صندوق رأی که توسط ایادی رژیم تدارک دیده شده بود، صدای اعتراض میلیونها کارگر و مردم محروم از رفاه و آسایش و آزادی شدند که در ایران با گلوله و زندان جواب می گیرند، با شعار انتخاب واقعی مردم ایران سرنگونی جمهوری اسلامی است، مرگ بر جمهوری اسلامی، محل اجرای نمایش انتخاباتشان را به محل تنفر از جمهوری اسلامی تبدیل کردند. گزارش مختصری از این فعالیتها به شرح زیر است:

 

لندن:

روز جمعە ١٩ مە ٢٠١٧ جمع وسیعی از فعالین سیاسی چپ و آزادیخواە در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در لندن علیە مضحکە انتخاباتی دست بە اعتراض زدند. در همان ساعات اولیە تجمع اعتراضی یکی از اعضای حزب حکمتیست با پاشیدن رنگ بە کنسولگری جمهوری اسلامی تلاش کردند مضحکە انتخاباتی را مختل نمایند. آکسیون علیه اجرای مضحکه انتخابات با سردادن شعارهایی علیە جنایتکاران و اوباشان حاکم بر ایران از ساعت ٩ صبح با سخنرانی سعید آرمان عضو رهبری حزب حکمتیست شروع شد. سعید آرمان بە طور موجز به ماهیت این مضحکە و رقابتهای آن و اهمیت عدم همراهی با این پروژە رژیم اسلامی، به افشاگری بین کشمکش دو کاندیدای اصلی این رقابت و جنایتکار بودن هر دوی این عالیجنابان، برای حاضرین سخنرانی کرد. سپس جمال کمانگر از اعضای رهبری حزب خطاب به عوامفریبان و مزدورانی همچون فرخ نگهدار، مسعود بهنود و مهاجرانی که در صف مقدم رای دهندگان جلو سفارت رژیم قرارگرفته بودند به افشای تاریخ پر از سرکوب و استبداد و استثمار جمهوری اسلامی و همراهی این مزدوران با این جنایتکاران پرداخت. این دو رفیق همراه با دیگر کمونیستها و آزادیخواهان معترض به این مضحکه ساعتها به سخنرانی و سردادن شعار علیه نظام اسلامی ایران افشاگری کردند. رسانەهای مختلفی از جمله بی بی سی و تلویزیون روداو با مصاحبە و تهیە گزارش از این تظاهرات مقابل کنسولگری رژیم اسلامی پرداختند. گزارش ویدیوی این اعتراضات همزمان در شبکه های اجتماعی پخش می شد و مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

 

استکهلم:

روز ۲۹ اردیبهشت تشکیلات استکهلم حزب حکمتیست با فراخوان قبلی همراه با فعالین تشکیلات حزب کمونیست کارگری و تعداد زیادی از کمونیستها و آزادیخواهان این شهر با حضور گسترده و پرشور در مقابل سفارتخانه جمهوری اسلامی آکسیون اعتراضی علیه نمایش انتخابات برگزار کردند. تعدادی از فعالین تشکیلات خارج از جمله کادرهای حزب هیرش مجیدنیا و پردل زارع از مسافتی دور از شهر (بودن) برای شرکت در این آکسیون راهی شهر استکهلم شده و به تظاهرکنندگان پیوستند. همچنین از طرف حزب حکمتیست هیرش مجیدنیا یکی از مجریان این تجمع اعتراضی بود. در این مراسم رفیق سیاوش دانشور در دو نوبت سخنرانی با بیانی قاطع و کمونیستی مواضع حزب نسبت به ماهیت انتخابات در جمهوری اسلامی و جدالهای واقعی سیاسی در ایران را به سمع حاضرین رساند.

 

گوتنبرگ:

تشکیلات حزب حکمتیست در گوتنبرگ از چندین هفته قبل از انتخابات از طریق فراخوان عمومی و رادیوی یک دنیای بهتر به سازماندهی در مقابل محل رای گیری معرکه انتخابی جمهوری اسلامی رفت. رادیو یک دنیای بهتر در هفته های قبل از “انتخابات” بخش زیادی از برنامه های خود را به بحث و گفتگوی مستقیم با مردم در رابطه با شرکت نکردن در مضحکه انتخابات اختصاص داد. در همین رابطه تشکیلات گوتنبرگ حزب حکمتیست همراه با احزاب و سازمانها و شخصیتهای سیاسی فعال شهر با تشکیل “ستاد هماهنگی علیه حضور جمهوری اسلامی در گوتنبرگ” فعالانه دست بکار شد. این ستاد توانست احزاب چپ و مردم آزادیخواه را برای سازماندهی و تظاهرات روز ۲۹ اردیبهشت بسیج و سازماندهی کند. در اینروز اعضا و کادرهای حزب حکمتیست از ساعت ۱۵ در مقابل محل رای گیری انتخابات همراه احزاب و سازمانها و مردم آزادیخواه جمع شدند. دهها پلیس و چندین ماشین ضد شورش محل رای گیری را محاصره کرده بودند. طنین صدای تظاهرات کنندگان با شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر این حکومت ضد زن، زنده باد آزادی و برابری، زنده باد سوسیالیسم، کارگر زندانی آزاد باید گردد، محل صندوق رای را پر کرده بود.

 

کریم نوری، ابو شریفزاده و شهلا نوری اعضای کمیته مرکزی حزب حکمتیست و از فعالان ستاد هماهنگی و پروین کابلی و عبداله دارابی اعضای دفتر سیاسی حزب در این تظاهرات و اعتراضات بطور ممتتد سخنرانی کردند و شعار دادند. کادرهای حزب در سخنان خود به این نکته تاکید نمودند که این انتخابات مثل قبل هیچ تغییراتی در زندگی مردم بوجود نخواهد آورد و تنها مشروعیتی فرمال برای عده ای دزد و قاتل و سرمایه دار بوجود میاورد و کلیت رژیم و بقای آنرا تضمین میکند. این تظاهرات مورد پشتیبانی وسیع مردمی که از محل تظاهرات عبور میکردند قرار گرفت. این گردهمایی تا ساعت ۲۰ عصر یعنی ساعت بستن صندوق رای گیری ادامه داشت. باید در اینجا یاد آوری کرد که از ۲۰۰۰۰ ایرانی ساکن گوتنبرگ کمتر از ۵۰۰ نفر در این رای گیری شرکت کردند.

 

برلین:

روز جمعه ۲۹ اردیبهشت مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، به فراخوان مخالفین و آزادیخواهان و سرنگونی طلبان شهر برلین تجمع اعتراضی بزرگی مقابل سفارت جمهوری اسلامی در اعتراض به نمایش انتخاباتی و افشای این مضحکه برگزار شد. واحد تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری حکمتیست یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی بود. کادرهای حزب حکمتیست در این تجمع اعتراضی با پرچم و پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی علیه مضحکه انتخابات جمهوری اسلامی و علیه بیحقوقی کارگران، علیه آپارتاید جنسی در ایران، زنده باد سوسیالیسم و زنده باد آزادی و برابری نوشته شده بود، تا پایان این تجمع اعتراضی که دو ساعت به طول انجامید معترضین به جمهوری اسلامی را همراهی کردند.

 

کلن، هامبورگ:

واحد تشکیلات خارج کشورحزب حکمتیست در کلن آلمان همراه حزب کمونیست کارگری ایران طی فراخوانی مشترک شرکت برای تظاهرات علیه مضحکه انتخابات مقابل سفارتخانه رژیم اسلامی ایران در فرانکفورت را صادر کرده و به همراه چند حزب و جریانات کمونیستی جلوی سفارت ایران اعتراض خود را نشان دادند و به مضحکه انتخابات و رژیم اسلامی ایران نه گفتند. فعالین و سازماندهندگان این تظاهرات و تجمع اعتراضی با سردادن شعار و سخنرانی به افشای ماهیت جمهوری اسلامی و تاریخ قتل و جنایت و سرکوب آزادیها و عدم مشروعیت انتخاباتشان پرداختند. همزمان واحد هامبورگ تشکیلات خارج حزب هم نیز جلوی سفارت ایران در این شهرها تظاهرات و اعتراض خود را به این بساط و مضحکه انتخاباتی رژیم نشان دادند.

 

هلسینکی: 

بنا به فراخوان جمعی از آزادیخواهان و برابری طلبان، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت سه بعدازظهر، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در هلسینکی، تجمع اعتراضی عليه مضحكه “انتخابات” و در مخالفت به کل موجودیت رژیم اسلامی در ایران و پافشاری بر اینکه – انتخاب واقعی ما، سرنگونی رژیم اسلامی است! آکسیون اعتراضی برگزار گردید. تشکیلات فنلاند حزب حکمتیست، در جهت سیاست و فراخوان سراسری تشکیلات خارج کشور حزب، در این تجمع اعتراضی با پوستر و شعارهای “مرگ بر جمهوری اسلامی، شرکت در این نمایش، رای دادن به تداوم فقر، فلاکت، گرسنگی و جنایت است، مردم در این نمایش شرکت نکنید، در این تجمع اعتراضی شرکت کرد. در طول آکسیون، شرکت کنندگان شعارهای “مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر هر دو جناح حکومتی، زنده باد آزادی برابری، مرگ بر رژیم اسلامی، مرگ بر این حکومت ضد زن، سر داده و از کسانی که راهی محل رای گیری بودند با افشگری از جنایت رژیم اسلامی درخواست می کردند در این رای گیری شرکت نکنند و با این عمل خود را، در تداوم حفظ و بقاء این رژیم جنایتکار، شریک نکنند!

 

کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به تمام رفقای حزب، به کلیه فعالین و سازماندهنگان این اعتراضات و تظاهرات ها درود می فرستد. همزمان به همه انسانهایی که در این نمایش مُضحک شرکت نکردند درود میفرستد.

 

درست بعد از اجرای نمایش مضحک انتخابات بحران و تقابل جناحهای رژیم اینبار به مراتب شدیدتر و حادتر سرباز میکند و راه حلهای بورژوائی و کارگری و کشمکش و رویاروئی گسترده طبقه کارگر و مردم محروم از آزادی و رفاه و آسایش با حاکمیت گله آخوند قاتل و عوامفریب و مشتی سرمایه دار کثیف به صدر رویارویی و مبارزه رانده میشود. صورت مسئله اساسی اردوی کار و کارگر، اردوی آزادیخواهی و برابری طلبی ایران، سرنگونی حکومت اسلامی و استقرار یک جامعه آزاد و برابر و خوشبخت است.
مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری!


کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ – ۲۰  مه ۲۰۱۷