حزب حکمتیست – آزادی جعفر عظیم زاده را تبریک میگوییم

آزادی جعفر عظیم زاده را تبریک میگوییم

جعفر عظیم زاده از رهبران آگاه و جسورکارگری روز گذشته پنجشنبه دهم تیرماه 1395 از زندان آزاد شد. این آزادی هر چند مشروط و احتمالا موقت  اما اتفاق بسیار مسرت بخشی است. مسرت بخش است چون بلاواسطه به معنای عقب نشینی جمهوری اسلامی و پیشروی مبارزه کارگران و معلمان و جنبش آزادیخواهی است. مسرت بخش است چون این پیشروی مبارزاتی با پایان اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده که سلامت جسمی وی را در دوره اخیر به طور جدی به خطر انداخته بود، همزمان شده است.

آزادی جعفر عظیم زاده را به همسر و فرزندان و بستگانش، به اتحادیه آزاد کارگران، به کارگران و معلمان و مردم حق طلب و به همه حمایت کنندگان از خواسته های مندرج در بیانیه مشترک جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی و مبارزه آنها تبریک میگوییم.

جمهوری اسلامی زیر فشار اعتراضات گسترده در داخل و خارج و از درون زندان، تن به آزادی مشروط جعفر عظیم زاده داد. اما هنوزفعالین کارگری و زندانیان سیاسی زیادی در اسارت رژیم اند و آنهائی هم که از زندان “آزاد” شدند تحت انواع فشارها و گرو کشی ها هستند. هنوز مطالبات مندرج در بیانیه مشترک اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده متحقق نشده اند و برای تحقق آنها نیازمند بمیدان کشیدن نیروی بسیار گسترده ترو تحمیل عقب نشینی های اساسی به جمهوری اسلامی و سرمایه داری ایران هستیم. در شرایط کنونی اما هدف کنکرت “آزادی همه کارگران زندانی و فعالین عرصه های اجتماعی، آزادی کلیه زندان سیاسی، لغو کلیه پرونده سازیها و رفع اتهامات امنیتی و مضحک از فعالیت و تلاش طبیعی انسانها برای بهبود زندگی خویش”، میتواند نیروی گسترده ای را بسیج کند و شرایط را برای گسترش تلاش برای تحقق خواستها و اهداف آزادیخواهانه اردوی کار فراهم کند.

ما بر گسترش مبارزه در داخل و خارج کشور برای آزادی فوری همه فعالین کارگری و کلیه زندانیان سیاسی، بر لغو کلیه اتهامات امنیتی و پرونده سازی ها علیه کارگران و فعالین اجتماعی، بر گسترش مبارزه متحد و متشکل علیه حکومت فقر و اختناق و استبداد اسلامی تاکید میکنیم.

از طرف حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

رحمان حسین زاده

یازدهم تیر 1395 – اول ژوئیه 2016