جهانگیر محمود ویسی-طرح کارورزی، طرحی ناکارآمد

طرح کارورزی، طرحی ناکارآمد

در روزها و هفته های اخیر، طرح کارورزی و اجرایی شدن آن، یکی از مباحث در بین بسیاری از فعالین کارگری و دانشجویی بود. من قبل از هر چیز لازم می دانم برای آشنایی خواننده گان با این طرح، متن توافق نامه را اینجا بیاورم و سپس به اختصاربه آن می پردازم.
( جهانگیر محمود ویسی )
**************************************************************************
توافق نامه

1-آموزشهاي عملي و كار اجرائي در كنار افراد با تجربه را وجهه همت خودقرار دهم .

2- آئين نامه ها و مقررات واحد پذيرنده را دقيقاً رعايت كرده و به صورتمنظم در طول مدت كارورزي در محل واحد پذيرنده حضور يابم .

3-كليه امور محوله مرتبط با رشته تحصيلي كه به اينجانب واگذار ميشود را با علاقه و جديت انجام دهم.

4- اطلاع دارم كه كارورزي به معني استخدام نيست و واحد پذيرندههيچگونه تعهدي براي استخدام در حين كارورزي يا پس از آن ندارد.
5- در صورت غيبت غير مجاز طبق مقررات موجود براي كاركنان و درصورتعدم رعايت شئون وآئين نامه هاي داخلي واحد پذيرنده، يا عدم توجه بهامور محوله و جديت نداشتن در كارهائي كه از سوي سرپرست واگذار ميشود، واحد پذيرنده مجاز خواهد بود به كارورزي اينجانب خاتمه دادهوپايان كار مرا به سازمان مجري اعلام نمايد.

6- در صورت بروز هر گونه مشكل در حين كارورزي موضوع را با مجريطرح در ميان خواهم گذاشت و نظراين دستگاه / نهاد براي اينجانب لازمالاجرا خواهد بود.
همچنان کە در بالا ذکر شدە است،این قراداد همراە با تهدید کاروز وآزادی عمل کارفرما همراه است،و قطعا هیچ امنیتی برای ادامه کار کاروزهم وجودندارد.
درادامه توجه شما را به این اطلاعیه جلب می نمایم.
طرح کارورز
فارغ التحصلان جوان دانشگاه
اهداف
ایجاد زمینه های مناسب برای رشد فرهنگ به کارگیری نیرویهایمتخصص در واحدهای صنعتی و معدنی
ایجاد زمینه ای برای تقویت اعتماد به نفس و مهارتهای لازم در فارغالتحصیلان دانشگاهی
انتقال یافته های جدید دانش و فن آوری به واحدهای صنعتی و معدنیبا ورود فارغ التحصیلان جدید دانشگاهها
واحدهای مشمول طرح
کلیه سازمانها،شرکتها،موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی دارایپروانه بهره برداری و تحت تعرفه وزارت صنایع و معادن مشمول اینطرح هستند.(از جمله سازمان زمین شناسی ، سازمان گسترش و نوسازیصنایع ایران ،سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،موسسه استاندارد ،شرکتهای احداث صنعت،ملی فولاد ایران ،ملیصنایع مس ،دخانیات،همچنین کلیه واحدهای پژوهشی و خدماتمهندسی). کارورز واجد شرایط
سپری شدن کمتر از 30 ماه از فارغ التحصیلی کاردانی فنی
جهانگير محمود ويسي