جمعیت حقوق بشڕ کوردستان-سومین روز تحصن و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به دستگیری همکاران خود‎

سومین روز تحصن و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به دستگیری همکاران خود‎

امروز پنجشنبه ۵ مرداد ماه؛ کارگران نیشکر هفت تپه شهر شوش در سومین روز اعتصاب و تحصن بر خواست خود مبنی بر آزادی همکاران بازداشتی خود تاکید کردند.

طبق گزارشی کە بدست جمعیت حقوق بشڕ کوردستان رسیدە است از ساعت ۷ صبح امروز تعداد ۵۰۰ نفر از کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه در ادامه تحصن سه روزه خود در مقابل شرکت اقدام به تجمع کردند.

کارگران اعتصابی اعلام کردند که تا آزادی کارگران دستگیر شده به اعتصاب خود ادامه داده و بر سر کار نمی روند.

ظرف دو روز گذشته حداقل ۱۵ تن از کارگران دستگیر شده و تعدادی نیز تهدید به دستگیری شده اند. بنا به گفته قاضی دادستان قرار بود که ۱۵۰ تن از کارگران بازداشت شوند. اداره اطلاعات کارگران را شورشی خوانده و به خانواده ها اعلام کرده است که چون آنها جاده را بسته اند پس اتهام آنها سیاسی بوده و شورشی هستند. این در حالی است که کارگران فقط حق خود را می خواهند.

بر اساس گفته کارگران حقوق شش ماه آنها پرداخت نشده؛ حق بیمه پرداخت نمیشود؛ جیره لباس داده نمی شود؛ در ماه رمضان حواله مایحتاج ضروری داده شده است. اما این حواله کاغذ پاره ای بیش نیست ؛ تضمین اجرایی ندارد و کارگران مابه ازای این حواله ها چیزی دریافت نکرده اند. شعار و حرف کارگران اینست که ما گرسنه ایم.

بر اساس گزارشها تا زمان تنظیم خبر تحصن کارگران ادامه داشته و اعلام کردند تا زمانی که همکاران زندانی آنها آزاد نشوند به تحصن خود ادامه خواهند داد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در محدوده باستانی هفت‌تپه و برروی آثار بجامانده از تمدن ایلام بنا شده‌است. این شرکت در نزدیکی شهر تاریخی شوش دانیال و معبد چغازنبیل در حدفاصل ۴۵ کیلومتری جاده اندیمشک به اهواز در استان خوزستان قراردارد. سابقه کشت و بهره‌برداری از نیشکر در این منطقه به گذشته‌ای دور بازمی‌گردد اما بطور رسمی این شرکت کار خودرا از سال ۱۳۴۰ آغاز نموده ولی در سال ۱۳۵۴ بطور رسمی بانام شرکت٬ دارای اختیار انجام عملیات کشاورزی برای تولید نیشکر و ایجاد صنایع و فراورده‌های وابسته ثبت گردیده‌است.

درسال ۱۳۹۱ پروژه بازسازی و نوسازی تجهیزات مکانیکی باهدف افزایش تولید شکر٬ بر عهده شرکت نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

http://www.kmmk.info/fa/8569

جمعیت حقوق بشڕ کوردستان

Webb​​: www.kmmk.info​