جابر کلیبی پیام به جلسه یادمان پنجاهمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی (اتحادیۀ ملی)

جابر کلیبی
پیام به جلسه یادمان پنجاهمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی (اتحادیۀ ملی)
رفقا و دوستان گرامی، درودهای گرم و صمیمانه مرا به مناسبت برگزاری جلسه بزرگداشت کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی بپذیرید. قبل از هر چیز به اعضاء و کادرهای کنفدراسیون که در پیکار علیه رژیم ضد مردمی شاه و حاکمیت خون ریز جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند درود می فرستم. آنها به درستی به آرمانهای انسانی کنفدراسیون تا آخرین لحظه زندگی وفادار ماندند.
کنفدراسیون به درستی سمبل اتحاد، مبارزه و پیروزی بود! امری که در شرایط کنونی ضرورت آن بیش از هر زمان دیگر احساس می شود. دست آوردهای سیاسی، فرهنگی و مبارزاتی کنفدراسیون تنها به ایران محدود نمی شد بلکه در جنبش جهانی ضد امپریالیستی دارای نقش و دست آوردهای ارزنده ای بود. این ها همه محصول کوشش های انقلابی تک تک اعضا و کادرهای این سازمان در کشورهای مختلف جهان بود. دینامیسم سیاسی وعملی کنفدراسیون به عنوان سازمانِ ضد امپریالیستی، توده ای و دموکراتیک دانشجویان ایرانی، آگاهی و تعهد اعضای آن نسبت به منافع و سرنوشت خلقهای ایران و جهان بود. خصلت مترقی کنفدراسیون در گرایش این سازمان به اندیشه های نو و رادیکال متجلی بود و همواره از آخرین و انقلابی ترین دست آوردهای مبارزه برای آزادی و رهایی الهام می گرفت. همین خصلت ها بود که حیات سیاسی کنفدراسیون را طی نزدیک به 20 سال مبارزۀ جدی علیه امپریالیسم و دیکتاتوری پهلوی تضمین کرده و تداوم بخشیده است.
اکنون در مقیاس جهانی ارتجاع امپریالیستی، سرکوب خلقها و زحمت کشان را در ابعاد بیسابقه ای شدت بخشیده است. جنگ های تجاوزکارانه در اقصا نقاط جهان آشکار و پنهان جریان دارد و ماحصل آن نابودی فیزیکی، اقتصادی، فرهنگی و گسستن روابط اجتماعی هزاران انسان زحمت کش است و در ایران نیز جمهوری اسلامی به تشدید ترور و اختناق، شکنجه و اعدام آزادیخواهان و به فقر و فلاکت کشاندن کارگران و زحمت کشان در ابعاد بیسابقه ای ادامه می دهد.
درچنین شرایطی جای سازمان رزمنده ای چون کنفدراسیون برای بسیج نیروها علیه نظام جهانی سرمایه داری و بربریت حاکم بر ایران خالی است!
دسامبر 2012
جابر کلیبی
Djaber_ka@yahoo.ca
http://www.djaber-ka-parvaneh-gh.com/