جابر کلیبی- آیا پیامد تأیید انتخاب حسن روحانی توسط کشورهای امریکایی و اروپایی بار دیگر ایجاد فشار به نیروهای رادیکال اپوزیسیون ایران در خارج است؟

جابر کلیبی
5 اوت 2013
جهت اطلاع
آیا پیامد تأیید انتخاب حسن روحانی توسط کشورهای امریکایی و اروپایی بار دیگر ایجاد فشار به نیروهای رادیکال اپوزیسیون ایران در خارج است؟
هنگام ورود به کانادا در تاریخ 14 ژوئیه 2013، پس از دو هفته مسافرت به فرانسه، ماموران مرزی در فرودگاه مونترال پاسپورت مرا ضبط و برای دو روز پس از آن قرار ملاقات با اداره مهاجرت را به من اعلام کردند.
در اداره مهاجرت پس از طرح سوال هایی در مورد کار و فعالیت سیاسی، به من گفتند که به دلیل رخدادهایی که در سال 1986 در فرانسه، در نتیجه فعالیت در جهت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی که منجر به تحت تعقیب قرار گرفتن توسط دولت فرانسه در آن زمان گردید، حق اقامت در کانادا از من صلب می شود. بنا بر این تنها دو راه برای من وجود دارد: یا خود داوطلبانه کشور کانادا را طی مدت یکماه ترک خواهم کرد، یا تقاضای تحقیق در این مورد را می نمایم که می تواند چند ماه بطول بیانجامد. تا آن زمان باید خود را یک بار در هفته(روزهای چهار شنبه) به اداره مهاجرت معرفی کنم. طبعاً من شق دوم را انتخاب کرده ام. البته اداره مهاجرت هنوز دلایل خود را کتباً به من اعلام نکرده و قرار است گزارش اداره مهاجرت روز چهار شنبه 7 اوت به من داده شود.
سوال این است که چرا دولت کانادا پس از 8 سال اقامت و کار در این کشور، اینک به گذشته ی دور من باز گشته و پس از 27 سال که از رخدادهای فرانسه گذشته، اینک مرا به خاطر فعالیت در جهت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، از خاک این کشور اخراج می کند؟ آیا حمایت از انتخاب حسن روحانی توسط کشورهای امریکایی و اروپایی بار دیگر ایجاد فشار به نیروهای رادیکال اپوزیسیون ایران در خارج را در پی دارد؟
این مختصر برای اطلاع عموم از وضعیت کنونی نگارنده است، شما را در جریان تحولات بعدی قرار خواهیم داد.
موفق باشید
جابر کلیبی