تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران – کمیته هلند – گزارشی از برگزاری “روز جهانی مبارزه برای محو خشونت علیه زنان” در روتردام (هلند)

گزارشی از برگزاری “روز جهانی مبارزه برای محو خشونت علیه زنان” در روتردام (هلند)

متعاقب فراخوان مشترک به تظاهرات به مناسبت “25 نوامبر روز جهانی مبارزه برای محو خشونت علیه زنان”، از سوی احزاب و سازمانهای چپ و آزادیخواه منجمله حزب کمونیست ایران، روز شنبه 22 نوامبر 2014 تظاهراتی اعتراضی با شرکت جمع وسیعی از زنان و مردان، احزاب، سازمانها و نهادهای چپ و آزادیخواه و برابری‌طلب از کشورهای مختلف در شهر روتردام برگزار گردید.
نخست شرکت کننده گان در ساعت 15:00 با حمل پلاکارد، پرچم و آفیش های در خصوص نفی خشونت علیه زنان در مرکز شهر روتردام تجمع کردند. سپس نمایندگانی از احزاب، سازمان و نهادهای مدافع حقوق زنان با سردادن شعار و قرائت بیانیه‌ مشترک خشونت‌ علیه زنان در اشکال مختلف را که از سوی نظام سرمایه داری، مذهبی و مردسالاری بر زنان حاکم شده است، محکوم کردند.
در این میان جمعی از اعضا و هواداران حزب کمونیست ایران نیز ضمن شرکت در این تظاهرات با حمل پرچم و پوستر، حمایت و همبستگی خود را با مبارزات رهایی بخش زنان اعلام کردند و خشونت و ستم برزنان را از پیامد‌های نظام سرمایه داری و ضد انسانی حاکم برجامعه برشمردند و آن را شدیدا محکوم نمودند.
شرکت کنندگان ضمن تاکید ورزیدن بر اتحاد و همبستگی جنبش رهایی‌بخش زنان با دیگر جنبش‌های اجتماعی منجمله جنبش کارگری و جنبش جوانان، تلاش برای تشکل‌یابی جنبش رهایی زنان و برچیدن نظام سرمایه‌داری را یادآور شدند. همچنین تحقق خواست و مطالبات انسانی زنان را در مبارزه بی وفقه زنان علیه وضع موجود و پیگیری آن تا برقراری جامعه ای سوسیالیستی را یگانه راه مبارزه علیه وضعیت ناگوار زنان، ستم و استثمار و خشونت بر آنان را برشمردند.
در ادامه، تظاهر کنندگان با راهپیمایی و سردادن شعار خیابان‌های مرکز شهر روتردام را پیمودند و در نهایت با تجمع در سالنی به بحث و تبادل‌نظر پیرامون شرایط بحرانی جامعه جهانی پرداختند. در این میان یکی از نمایندگان کنفراس جهانی زنان گزارشی از برگزاری کنگرە جهانی زنان را ارائە داد. در پایان مراسم تعدادی از شرکت‌کنندگان برنامه‌های هنری، را تقدیم به حضار داخل سالن کردند. و به این ترتیب مراسم در ساعت 18:00 پایان یافت.
تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران – کمیته هلند
2014-11-22

25nov.docx