ترجمه – شورش بر عليه سياست پناهندگى غير انسانى و خشونت پليس اقدامي است بر حق! اتحادیه‌ی کمونیستی نروژ مترجم: رضا بامیانی

شورش بر عليه سياست پناهندگى غير انسانى و خشونت پليس اقدامي است بر حق!
اتحادیه‌ی کمونیستی نروژ
مترجم: رضا بامیانی
حداقل ٢٠ جوان پناهنده ديروز پس از يك شورش در يك مركز پذيرش پناهندهگان در شهر لوننر (Lunner) در نروژ دستگير شدند! آنها در اعتراض به اخراج يك نوجوان ١٧ ساله از نروژ در داخل يك سالن تربيت بدنى سنگر گرفته بودند و براى دفاع از خود در برابر پليس سنگ پرتاب كردند كه منجر به جراحت يك پليس و آسيب ديده‌گى يك خودرو پليس گرديد.
سيستم پناهنده‌گى در نروژ امروزه غير انسانى است. طرز رفتار و رسيده‌گى به بزرگسالان، كودكان، جوانان و سالمندان در كمپ‌ها بدتر از رسيده‌گى به گوسفندان است. اداره‌ی مهاجرت آنها را در يك مكان ثابت اسكان نمى‌دهد و بر طبق نظر خود آنها را بعد از مدتى به جاهاى مختلف منتقل مي‌كند. به آنها هيج امكانى براى كار كردن داده نمى‌شود. جوانان و كودكان به‌طور مداوم از يك كمپ به كمپى ديگر نقل مكان داده مي‌شوند؛ بدور از خانواده و دوستان. شرايط بسيار دشوار است و مردم اغلب فاقد نيازهاى اساسى خود هستند. پليس و مقامات مردم را به كشورهايى اخراج مى‌كنند كه در آنجا مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند. به‌كشورهايى كه امپرياليسم نروژ پيوسته در حال مكيدن آنها است و بر روى آنها بمب مى‌افكند.
در راه اخراج از نروژ پناهندگان به‌يك به‌اصطلاح “مركز حمل و نقل”(کمپ موقت.م) كه در واقعيت يك زندان است انقال داده مى‌شوند. در حقيقت اينجا وقتى بحث بر روى سياست پناهندگى باشد اين نژادپرستان هستند كه تعين كننده‌ی دستور كار هر دو دولت “قرمز” و آبى(سوسیال دموکرات و لیبرال.م) مي‌شوند!
ما عقيده داريم كه شورش برعليه سياست پناهندگى غير انسانى و خشونت پليس اقدامي است بر حق. ما از حق جوانان براى شورش در برابر پليس و يك سيستم ناعادلانه‌ی مهاجرتى حمايت مي‌كنيم!
ما از همه‌ی كسانى كه بازيچه‌ی دست يك سيستم ناعادلانه مهاجرتى شده‌اند و با بدبختى، جنگ و اذيت و آزار اخراج گرديده‌اند حمايت مي‌كنيم!
اتحاديه كمونيستى نروژ (خدمت به مردم)
10/08/2015
لینک منبع در سایت گروه مائوئیستی شورش:
http://www.shouresh-iran.com/2015/08/blog-post_11.html