ترجمه – اطلاعیه مشترکی از جانب احزب کمونیست کارگری عراق و کردستان تحت عنوان “اطلاعیه در باره کیس ترور رفیق آزاد احمد

پیگرد قاتلین رفیق آزاد احمد

در تاریخ ٢٧ اکتبر ٢٠١٤ اطلاعیه مشترکی از جانب احزب کمونیست کارگری عراق و کردستان تحت عنوان “اطلاعیه در باره کیس ترور رفیق آزاد احمد و تلاش برای دستگیر کردن مجرمین و تحویل به دادگاه” منتشر شده است. این اطلاعیه از پروسه محکومیت دو نفر که سال گذشته در ترور رفیق آزاد احمد از اعضای رهبری هر دو حزب دست داشته اند و از طرف دادگاهی در شهر کرکوک محکوم شده اند خبر میدهد. اطلاعیه همچنین از پروسه تعیین شده برای دفاع متهمین از خود در دادگاه و فراخوان آنها به دادگاه خبر میدهد که در این پروسه و برای مدت زمان طولانی قاتلین از مراجعه به دادگاه پرهیز کرده اند. اطلاعیه دو حزب تاکید میکند که دو تن از مجرمین هنوز فراری هستند.

در بخشی از اطلاعیه دو حزب کمونیست کارگری عراق کردستان آمده است که “سرانجام به این نتیجه رسیدیم که اسامی و تصویر دو تن از مجرمین فراری را به افکار عمومی اطلاع دهیم. هر دو حزب برای دستگیری این دو جنایتکار به تلاش خود ادامه میدهند و همه شیوه های مناسب را برای دستگیری آنها پیگیری میکنند. همزمان فراخوان ما اینست که هرکس از این جنایت شنیع و ضد انسانی متنفر است، هر گونه اطلاعات خود در مورد این مجرمین فراری را به ما و نهادهای مربوطه اطلاع دهند و برای کشاندن آنها به دادگاه و به مجازات رساندن آنها یاری رسانند.

اسامی و تصویر دو مجرم که عبارتند از “محمد عزیز صابرسعید” و “آراس عزیز صابر سعید”.

محمد عزیز صابر سعید آراس عزیز صابر سعید
حزب حکمتیست ضمن حمایت از اقدام و تلاش هر دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان برای دستگیری آن دو قاتل، به سهم خود در این راستا تلاش میکند. این دو قاتل هر جا باشند باید دستگیر و به دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان و دادگاه کرکوک تحویل داده شوند و به مجازات اعمال خود برسند.

ترجمه از زبان کردی: نشریه کمونیست
۳۰ اکتبر ۲۰۱۴